Batalia comerciantilor pentru parterul de bloc

Desi traim in epoca mall-urilor, spatiile comerciale de la parterurile blocurilor sunt inca o optiune foarte satisfacatoare pentru multi comercianti.

Banci, casino, internet cafe, farmacii, patiserii, cafenele si chiar restaurante – din aceste directii vin cele mai multe solicitari pentru inchirirea spatiilor amenajate la parter de bloc. Pentru toti acestia, cel mai important criteriu de selectie este “vadul”, un , specifica reprezentatii companiei de consultanat EuroMetropola.

Bineinteles ca preferintele chiriasilor nu se rezuma numai la amplasament, ci si la alte caracteristici, precum suprafata totala a spatiului, si mai ales dimensiunea vitrinei, dar si dotarile si facilitatile. De exemplu, regulile de functionare pentru farmacii sunt destul de restrictive: obtinerea licentei de functionare in acest domeniu este oricum o procedura anevoioasa, iar spatiul trebuie sa indeplineasca anumite criterii, sa aiba o suprafata minima de 50 mp sis a dispuna de apa curenta. “In cazul spatiilor comerciale de la parter de bloc, nu renumele locatiei este cel care dicteaza pretul chiriei: cu 19 euro/mp poti inchiria si in Baneasa, dar si in apropierea de Piata Muncii”, precizeaza EuroMetropola.

Suprafetele solicitate de catre client sunt din cele mai diverse, in functie de specificul activitatii: “o casa de amanet/schimb valutar sau covrigarie/ patiserie pot functiona cu usurinta si intr-un spatiu ce nu depaseste 8 mp. Ca si in cazul apartamentelor, proprietarii negociaza mai usor atunci cand au spatii cu suprafete mari, care nu-si gasesc cu usurinta chiriasi, deci pretul pe mp scade in functie de suprafata. De exemplu, in zona Pantelimon, in acelasi perimetru, un spatiu de 785 mp se inchiriaxa pentru 40 euro/mp, pe cand pentru unul mai mic de 57 mp, pretul este de 50 euro/mp”, aduga consultantii EuroMetropola

Un alt exemplu relevant, in zona Piata 1 Mai, proprietarul unui spatiu comercial de 2000 mp amplasat la parterul unui bloc a acceptat sfatul consultantilor EuroMetropola de a diviza suprafata pentru a a gasi mai usor chiriasi. Astfel, in 1000 mp functioneaza acum un showroom cu instalatii sanitare, urmand ca pentru restul suprafetei sa-i gasim un al doilea client. Pretul de inchiriere este de 30 euro/mp.

Perioada contractului de inchiriere variaza de la 3 la 10 ani, in functie de domeniul de activitate, de investitiile pe care le face chiriasul in respectivul spatiu. In general, chiriasii de cursa lunga sunt bancile care isi doresc sa-si asigure o locatie pentru urmatorii 10 ani.

Consultantii EuroMetropola precizeaza ca ofertele pentru vanzare nu sunt la fel de numeroase precum cele pentru inchiriere, proprietarii preferand sa le pastreze ca pe un business care genereaza cash flow lunar – valoare comerciala creste, mai ales ca numarul ofertelor este destul de limitat, iar venitul din chirie este unul constant. Cei care cumpara in scopul investitiei au in vedere rata de amortizare (yield), care in cazul spatiilor comerciale se situeaza in jurul valorii de 8%, calitatea chiriasilor, perioada contractelor de inchiriere.

Lasă un comentariu