Contract de servicii de publicitate media

Contract de servicii de publicitate media
nr. ………….. data ………………….

 

    In temeiul Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, s-a incheiat prezentul contract de prestare de servicii, intre
.…………………………………. denumirea, autoritatii contractante adresa ……………………………….., telefon/fax ……………….., numar de inmatriculare ………………, cod fiscal ……………………., cont trezorerie …………………….., reprezentata prin …………….., (denumirea conducatorului), functia ……………………….. in calitate de achizitor, pe de o parte

    si
   .……………………………………. denumirea operatorului economic, adresa ……………………………….., telefon/fax ……………….., numar de inmatriculare ………………, cod fiscal ……………………., cont (trezorerie, banca) …………….., reprezentata prin …………….., (denumirea conducatorului), functia ……………………….. in calitate de prestator, pe de alta parte. 
   2. Definitii
   2.1. In prezentul contract urmatorii termeni vor fi interpretati astfel:
   a. contract – reprezinta prezentul contract si toate anexele sale;
   b. achizitor si prestator – partile contractante, asa cum sunt acestea numite in prezentul contract;
   c. pretul contractului – pretul platibil prestatorului de catre achizitor, in baza contractului, pentru indeplinirea integrala si corespunzatoare a tuturor obligatiilor asumate prin contract;
   d. servicii – activitati a caror prestare face obiect al contractului;
   e. produse – echipamentele, masinile, utilajele, piesele de schimb si orice alte bunuri cuprinse in anexa/anexele la prezentul contract si pe care prestatorul are obligatia de a le furniza aferent serviciilor prestate, conform contractului;
   f. forta majora – un eveniment mai presus de controlul partilor, care nu se datoreaza greselii sau vinei acestora, care nu putea fi prevazut la momentul incheierii contractului si care face imposibila executarea si, respectiv, indeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: razboaie, revolutii, incendii, inundatii sau orice alte catastrofe naturale, restrictii aparute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustiva, ci enunciativa. Nu este considerat forta majora un eveniment asemenea celor de mai sus care, fara a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligatiilor uneia din parti;
   g. zi – zi calendaristica; an – 365 de zile;
    (se adauga orice alti termeni pe care partile inteleg sa ii defineasca pentru contract). 
   3. Interpretare
   3.1. In prezentul contract, cu exceptia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural si vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.
   3.2. Termenul „zi” sau „zile” sau orice referire la zile reprezinta zile calendaristice daca nu se specifica in mod diferit.
    Clauze obligatorii
   4. Obiectul principal al contractului
   4.1. Prestatorul se obliga sa execute ……………………….. denumirea serviciilor, in perioada/perioadele convenite si in conformitate cu obligatiile asumate prin prezentul contract.
   4.2. Achizitorul se obliga sa plateasca pretul convenit in prezentul contract pentru serviciile prestate.
 
   5. Pretul contractului
   5.1. Pretul convenit pentru indeplinirea contractului, platibil prestatorului de catre achizitor, conform graficului de plati, este de ……………… lei, sau dupa caz …….. euro, la care se adauga ……… TVA. 
   6. Durata contractului
   6.1. Durata prezentului contract este de …………. luni, incepand de la data de ……………………..
    (se inscriu perioada si data)
   6.2. Prezentul contract inceteaza sa produca efecte la data de …………..
    (se inscrie data la care inceteaza contractul) 
   7. Executarea contractului
   7.1. Executarea contractului incepe dupa constituirea garantiei de buna executie, la data de ………………….
    (se precizeaza data la care intra in efectivitate contractul) 
   8. Documentele contractului
   8.1. Documentele contractului sunt:
    (se enumera documentele pe care partile le inteleg ca fiind ale contractului) 
   9. Obligatiile principale ale prestatorului
   9.1. Prestatorul se obliga sa presteze serviciile la standardele si sau performantele prezentate in propunerea tehnica, anexa la contract.
   9.2. Prestatorul se obliga sa presteze serviciile in conformitate cu graficul de prestare prezentat in propunerea tehnica.
   9.3. Prestatorul se obliga sa despagubeasca achizitorul impotriva oricaror:
   i) reclamatii si actiuni in justitie, ce rezulta din incalcarea unor drepturi de proprietate intelectuala (brevete, nume, marci inregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalatiile sau utilajele folosite pentru sau in legatura cu produsele achizitionate, si
   ii) daune-interese, costuri, taxe si cheltuieli de orice natura, aferente, cu exceptia situatiei in care o astfel de incalcare rezulta din respectarea caietului de sarcini intocmit de catre achizitor. 
   10. Obligatiile principale ale achizitorului
   10.1. Achizitorul se obliga sa receptioneze, potrivit clauzei 13, serviciile prestate in termenul convenit.
   10.2. Achizitorul se obliga sa plateasca pretul catre prestator in termenul convenit de la emiterea facturii de catre acesta. Platile in valuta se vor efectua prin respectarea prevederilor legale.
    (se precizeaza termenul de plata de la emiterea facturii si, dupa caz, graficul de plata).
   10.3. Daca achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 14 zile de la expirarea perioadei prevazute convenite, prestatorului are dreptul de a sista prestarea serviciilor si de a beneficia de reactualizarea sumei de plata la nivelul corespunzator zilei de efectuare a platii. Imediat ce achizitorul onoreaza factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor in cel mai scurt timp posibil. 
   11. Sanctiuni pentru neindeplinirea culpabila a obligatiilor
   11.1. In cazul in care, din vina sa exclusiva, prestatorul nu reuseste sa-si execute obligatiile asumate prin contract, atunci achizitorul are dreptul de a deduce din pretul contractului, ca penalitati, o suma echivalenta cu o cota procentuala din pretul contractului.
    (se precizeaza cota procentuala pentru fiecare zi/saptamana de intarziere, pana la indeplinirea efectiva a obligatiilor)
   11.2. In cazul in care achizitorul nu onoreaza facturile in termen de 28 de zile de la expirarea perioadei convenite, atunci acesta are obligatia de a plati, ca penalitati, o suma echivalenta cu o cota procentuala din plata neefectuata.
    (se precizeaza aceeasi cota procentuala, prevazuta pentru clauza 11.1, pentru fiecare zi/saptamana de intarziere, pana la indeplinirea efectiva a obligatiilor)
   11.3. Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti, in mod culpabil si repetat, da dreptul partii lezate de a considera contractul de drept reziliat si de a pretinde plata de daune-interese.
   11.4. Achizitorul isi rezerva dreptul de a renunta oricand la contract, printr-o notificare scrisa adresata prestatorului, fara nici o compensatie, daca acesta din urma da faliment, cu conditia ca aceasta anulare sa nu prejudicieze sau sa afecteze dreptul la actiune sau despagubire pentru prestator. In acest caz, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contract indeplinita pana la data denuntarii unilaterale a contractului.
    Clauze specifice
   12. Garantia de buna executie a contractului
   12.1. Prestatorul se obliga sa constituie garantia de buna executie a contractului in cuantum de ……….., pentru perioada de ………… si, oricum, pana la intrarea in efectivitate a contractului.
    (se precizeaza modul de constituire, cuantumul si perioada de constituire a garantiei de buna executie)
   12.2. Achizitorul se obliga sa elibereze garantia pentru participare si sa emita ordinul de incepere a contractului numai dupa ce prestatorul a facut dovada constituirii garantiei de buna executie.
   12.3. Achizitorul are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, in limita prejudiciului creat, daca prestatorul nu isi executa, executa cu intarziere sau executa necorespunzator obligatiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretentii asupra garantiei de buna executie, achizitorul are obligatia de a notifica acest lucru prestatorul, precizand totodata obligatiile care nu au fost respectate.
   12.4. Achizitorul se obliga sa restituie garantia de buna executie in termen de …………….. de la indeplinirea obligatiilor asumate.
    (se precizeaza modul de restituire si termenul)
   12.5. Garantia tehnica este distincta de garantia de buna executie a contractului. 
   13. Alte responsabilitati ale prestatorului
   13.1. – (1 Pre statorul are obligatia de a executa serviciile prevazute in contract cu profesionalismul si promptitudinea cuvenite angajamentului asumat si in conformitate cu propunerea sa tehnica.
   (2) Prestatorul se obliga sa supravegheze prestarea serviciilor, sa asigure resursele umane, materialele, instalatiile, echipamentele si orice alte asemenea, fie de natura provizorie, fie definitiva cerute de si pentru contract, in masura in care necesitatea asigurarii acestora este prevazuta in contract sau se poate deduce in mod rezonabil din contract.
   13.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru executia serviciilor in conformitate cu graficul de prestare convenit. Totodata, este raspunzator atat de siguranta tuturor operatiunilor si metodelor de prestare utilizate, cat si de calificarea personalului folosit pe toata durata contractului.
    (se precizeaza anexa ce contine graficul de prestare).
   13.3. Prestatorul se va asigura ca in materialul publicitar pe care il realizeaza este mentionata denumirea achizitorului. 
   14. Alte responsabilitati ale achizitorului
   14.1. Achizitorul se obliga sa puna la dispozitia prestatorului orice facilitati si/sau informatii pe care acesta le-a cerut in propunerea tehnica si pe care le considera necesare indeplinirii contractului.
   14.2. Achizitorul se obliga sa asigure, inclusiv pe parcursul indeplinirii contractului, accesul publicului cel putin la urmatoarele informatii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele alocate fiecarui beneficiar final si termenele de indeplinire a prevederilor contractuale. In acest sens achizitorul are obligatia de a detine informatii actualizate cu privire la modul de indeplinire a contractului, iar prestatorul are obligatia de a i le pune la dispozitie la cerere. 
   15. Receptie si verificari
   15.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea tehnica si din caietul de sarcini.
   15.2. Verificarile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul are obligatia de a notifica, in scris, prestatorului, identitatea reprezentantilor sai imputerniciti pentru acest scop.
    (se precizeaza anexa care contine modul de verificare si receptie a serviciilor) 
   16. Incepere, finalizare, intarzieri, sistare
   16.1. – (1 Pre statorul are obligatia de a incepe prestarea serviciilor in timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de incepere a contractului.
    (se precizeaza data maxima de emitere a ordinului de incepere a contractului)
   (2) In cazul in care prestatorul sufera intarzieri si/sau suporta costuri suplimentare, datorate in exclusivitate achizitorului partile vor stabili de comun acord:
   a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului, si
   b) totalul cheltuielilor aferente, daca este cazul, care se vor adauga la pretul contractului.
   16.2. – (1 Ser viciile prestate in baza contractului sau, daca este cazul, oricare faza a acestora prevazuta a fi terminata intr-o perioada stabilita in graficul de prestare, trebuie finalizate in termenul convenit de parti, termen care se calculeaza de la data inceperii prestarii serviciilor.
   (2) In cazul in care:
   i) orice motive de intarziere, ce nu se datoreaza prestatorului, sau
   ii) alte circumstante neobisnuite susceptibile de a surveni, altfel decat prin incalcarea contractului de catre prestator,
    indreptatesc prestatorul de a solicita prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricarei faze a acestora, atunci partile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare si vor semna un act aditional.
   16.3. Daca pe parcursul indeplinirii contractului, prestatorul nu respecta graficul de prestare, acesta are obligatia de a notifica acest lucru, in timp util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate in graficul de prestare se face cu acordul partilor, prin act aditional.
   16.4. In afara cazului in care achizitorul este de acord cu o prelungire a termenului de executie, orice intarziere in indeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitati prestatorului. 
   1.7. Ajustarea pretului contractului
   17.1. Pentru serviciile prestate, platile datorate de achizitor prestatorului sunt tarifele declarate in propunerea financiara, anexa la contract.
   17.2. Pretul contractului se actualizeaza utilizand formula de ajustare convenita.
    (se precizeaza formula de ajustare) 
   18. Amendamente
   18.1. Partile contractante au dreptul, pe durata indeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act aditional, numai in cazul aparitiei unor circumstante care lezeaza interesele comerciale legitime ale acestora si care nu au putut fi prevazute la data incheierii contractului. 
   19. Subcontractanti
   19.1. Prestatorul are obligatia, in cazul in care parti din contract le subcontracteaza, de a incheia contracte cu subcontractantii desemnati, in aceleasi conditii in care el a semnat contractul cu achizitorul.
   19.2. – (1 Pre statorul are obligatia de a prezenta la incheierea contractului, toate contractele incheiate cu subcontractantii desemnati.
   (2) Lista subcontractantilor, cu datele de recunoastere ale acestora, cat si contractele incheiate cu acestia se constituie in anexe la contract.
   19.3. – (1 Pre statorul este pe deplin raspunzator fata de achizitor de modul in care indeplineste contractul.
   (2) Subcontractantul este pe deplin raspunzator fata de prestator de modul in care isi indeplineste partea sa din contract.
   (3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractantilor daca acestia nu isi indeplinesc partea lor din contract.
   19.4. Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai daca acesta nu si-a indeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba pretul contractului si va fi notificata achizitorului. 
   20. Cesiunea
   20.1. Prestatorul are obligatia de a nu transfera total sau partial obligatiile sale asumate prin contract, fara sa obtina, in prealabil, acordul scris al achizitorului.
   20.2. Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract. 
   21. Forta majora
   21.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
   21.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta actioneaza.
   21.3. Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana la aparitia acesteia.
   21.4. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a notifica celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acesteia si sa ia orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor.
   21.5. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna din parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese. 
   22. Solutionarea litigiilor
   22.1. Achizitorul si prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea contractului.
   22.2. Daca, dupa 15 de zile de la inceperea acestor tratative neoficiale, achizitorul si prestatorul nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze, fie prin arbitraj la Camera de Comert si Industrie a Romaniei, fie de catre instantele judecatoresti din Romania.
    (se precizeaza modalitatea de solutionare a litigiilor) 
   23. Limba care guverneaza contractul
   23.1. Limba care guverneaza contractul este limba romana. 
   24. Comunicari
   24.1. – (1 Ori ce comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in scris.
   (2) Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii cat si in momentul primirii.
   24.2. Comunicarile intre parti se pot face si prin telefon, telegrama, telex, fax sau e-mail cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii. 
   25. Legea aplicabila contractului
   25.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
    Partile au inteles sa incheie azi ………….. prezentul contract in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
    (se precizeaza data semnarii de catre parti)
   

         Achizitor,                                         Prestator,
   ......................                             ......................
   ......................                             ......................

Lasă un comentariu