www.registrulaberatiilor.ro – locul in care se inscriu si aberatiile juridice ale statului

Românii care se lovesc de situatii aberante în viata de zi cu zi le pot reclama la Registrul National al Aberatiilor, lansat ieri de câteva personalitati din lumea academica si a afacerilor.

Experientele neplacute pot fi postate direct la adresa www.registrulaberatiilor.ro. Initiatorul proiectului, George Butunoiu,  spune ca registrul a fost creat cu scopul „de a-i determina pe oameni sa se implice, sa ia atitudine si sa se manifeste activ în ceea ce ei au numit viata cetatii”. Acesta mai arata ca nu se ocupa decât de aberatiile a caror sursa este statul

Un comentariu la „www.registrulaberatiilor.ro – locul in care se inscriu si aberatiile juridice ale statului”

  1. In atenţia comitetului executiv al Asociaţiei de Proprietari Nr 32 din Birlad
    In conformitate cu dezideratul de bună administrare a blocului E 7 , aşa de generos stipulate în legea locuinţei , pe care noi locatarii din acest bloc îl dorim transpus în practică, vă somăm să vă îndepliniţi atribuţiile funcţionale , pentru care pretinde-ţi doar să vă plătim fără să munciţi sau să vă implicaţi, în conformitate cu statutul si legile în vigoare şi vă atenţionăm că vă situaţi în postura de contravenienţi aşa cum prevede art.56 litera b din legea 230/2007.
    In fapt :
    1.- In căminul de branşament al contoarului de apă , ce aparţine de SC. AQUAVAS SA filiala Bîrlad, există de mult timp apă şi din această cauză nu se vede contoarul de branşament pentru a se citi indexul . Lunar ni se aplică penalizări în valoare de 40 % , la factura de apă, ceea ce conduce la concluzia că nici un reprezentant al asociaţiei nu participă la citirea acestui contoar împreună cu delegatul furnizorului , cifrele stabilindu-se din ochi sau mai bine zis din burtă .
    2.- In nici o lună calendaristică , la avizierul scărilor de bloc nu se afişează listele cu contribuţiile proprietarilor la cota de cheltuieli aşa cum ar trebui să se procedeze , conform procedurilor de înştiinţare legale.
    3.- In conformitate cu art.36 din Legea 230/2007 , administratorul asociaţiei nu execută nici una din atribuţiile prevăzute de lege , în afară de acela de a pretinde bani de la locatari pentru propria salarizare pe care o revendică pe nedrept , deoarece nicăieri în economia de piaţă salarul fără muncă nu este obligatoriu fără a munci pentru el.
    4.- In conformitate cu art.32 alin 2 pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin , membrii comitetului executiv inclusiv preşedintele asociaţiei de proprietari , răspund personal sau în solidar , după caz în faţa legii şi a proprietarilor pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
    Absolut toate lucrările de bună administrare din bloc , au fost executate prin efortul locatarilor cu firme autorizate , fără ca asociaţia să se deranjeze pentru acest lucru şi pentru care pretinde bani de salarii necuvenit.
    In legea 230/2007 la Art. 28(2) Pentru recuperarea debitelor cu privire la serviciile
    publice de utilităţi, furnizorul serviciului va acţiona împotriva proprietarilor restanţieri.
    (3) Serviciul de intermediere din partea asociaţiei de proprietari constă în: repartizarea facturilor către proprietari prin lista de plată lunară, încasarea şi plata sumelor reprezentând
    contravaloarea consumului facturat, înştiinţarea furnizorului cu privire la debitori.
    Cum din 1991 , în cvartalul în care locuim nu mai există furnizare de căldură şi apă caldă centralizat, citirea contoarelor de energie electric şi de gaz metan îl execută distribuitorul de la e on iar la contoarul de apă rece din toate aspectele teoretice şi practice asociaţia nu îşi are obiectul muncii , deoarece nu mai intermediază servicii , aşa cum era înainte de 1989.
    Regulament* pentru calculul valorii consumului de apă rece în blocurile cu apartamente contorizate individual
    * Pentru blocurile cu contor de branşament
    Conform art. 40 alin. (1) din H.G. nr. 1.588/2007 comitetul executiv al asociaţiei de
    proprietari, urmare a solicitării a cel puţin unuia dintre proprietarii contorizaţi individuali are
    obligaţia să adopte o DECIZIE cu privire la contorizarea individuală a consumurilor de apă
    rece .
    Pentru bunul mers al lucrurilor în cadrul asociaţiei de proprietari Decizia Comitetului Executiv trebuie să cuprindă următoarea procedură:
    1. Se determina din valoarea facturii, procentul stabilit, de maxim 10 %, pentru
    consumul/pierderile de pe spatiile comune (în subsol, ghena, spălatul scării şi/sau
    pierderile pe distanţa de la branşament/cămin la subsol) care se repartizează, tuturor
    proprietarilor, indiferent dacă sunt contorizaţi sau necontorizaţi individual, în funcţie de
    cota-parte indiviză (funcţie de suprafaţa utilă a apartamentului).
    2. Se determină costul mediu pentru 1 m.c. de apă rece prin împartirea valorii din
    factură, la cantitatea de apă facturată la branşament specificată pe factură;
    3. Se citeste şi se consemnează consumul în m.c. înregistrat pe contoarele din apartamentele
    contorizate (diferenta dintre indexul vechi si cel nou);
    4. Se înmulteste costul mediu pentru 1 m.c. de apă rece cu consumul în m.c. înregistrat
    pe contoarele individuale pentru fiecare apartament contorizat;
    5. Valoarea rezultată este suma pe care trebuie să o plăteasca pentru apa rece proprietarul apartamentului contorizat. Se calculeaza suma totală a valorilor rezultate
    pentru apartamentele contorizate.
    6. Se face diferenţa dintre valoarea de pe factură şi valoarea rezultată la pct. 1). Din acest
    rezultat se scade valoarea rezultată pentru apartamentele contorizate conform pct. 5) iar
    ceea ce ramâne se repartizează, pe numărul curent de persoane care locuiesc in
    apartamentele necontorizate.
    Dacă apartamentelor necontorizate le revine o valoare pentru un consum care este mai mare
    decât norma de consum fără contor individual pe Bucuresti de 10 m.c./persoana/lună la apa
    rece atunci se va aplica urmatoarea regula:
    _ nu se mai aplica pct. 1 sau valoarea de la pct. 1 este “ 0 ”.
    _ diferenţa rezultată după ce se scade din factură consumul apartamentelor contorizate
    individual şi norma de consum pentru apartamentele necontorizate menţionată mai sus se
    împarte tuturor proprietarilor, contorizaţi şi necontorizati individual, în funcţie de cota parte
    indivizăa (funcţie de suprafaţa utilă a apartamentului). Dacă diferenţa rezultată este
    mare (peste 15 % din factură) atunci trebuie de urgenta să depistaţi pierderile care există
    pe instalaţia interioara a blocului până la intrarea în apartamente, inclusiv pe distanţa de la
    cămin până în subsol, sau să verificaţi împreună cu furnizorul dacă, contorul de
    branşament este corect dimensionat. De asemenea trebuie să urmăriţi ca proprietarii
    apartamentelor contorizate individual să declare un consum corect. Un apartament
    contorizat de regula consumă: 3-4 m.c./persoană/luna pentru apa rece Sub aceste valori raţionale proprietarul înseamnă că face economii severe şi trebuie să fiţi atenţi cu privire la acest aspect. Poate este mult spus dar la un proprietar care face economii severe se vede acest aspect (nu spală, este neîngrijit, nu dă senzatia de curăţenie faţă de propriul apartament etc.). ! Până la rezolvarea amiabilă a acestor probleme diferenţa se repartizează conform celor mai sus precizate.
    In Regulamentul – cadru de furnizare a serviciilor de apă , la art. 74 (4) Cantităţile efective de apă furnizate se stabilesc pe baza înregistrărilor contorului de branşament, consemnate într-un proces-verbal încheiat între operator şi utilizator.
    Art.3 _3.8. branşament – partea din reţeaua publică de distribuţie care face legătura între
    reţeaua publică şi reţeaua interioară a unei incinte sau clădiri aparţinând utilizatorilor.
    Branşamentul deserveşte un singur utilizator. Branşamentul până la contor, inclusiv
    căminul de branşament şi contorul, aparţine reţelei publice de distribuţie a apei, indiferent
    de modul de finanţare a realizării acestuia;
    2) Utilizatorul este obligat să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea protecţiei şi
    integrităţii fizice a căminului de apometru, a contorului de apă la locul de montaj şi a
    vanelor ce echipează branşamentul, dacă acestea se află pe proprietatea sa. In caz contrar
    aceste măsuri sunt în sarcina operatorului/furnizorului.
    (4) Darea în functiune a branşamentului de apă şi a racordului de canalizare se va face
    după recepţia acestora; la recepţie se vor efectua probele de presiune şi de etanşeitate.
    (4) După recepţionare, branşamentele se înscriu în conformitate cu prevederile legale,
    în evidenţa mijloacelor fixe, ca proprietate a consiliului local, urmând ca exploatarea,
    întreţinerea şi repararea să fie în atribuţiile operatorului/prestatorului serviciului.
    (4) In cazul în care consumul unui utilizator nu mai corespunde prevederilor din avizul
    definitiv de branşare/racordare, operatorul/prestatorul serviciului înlocuieşte apometrul cu
    altul corespunzător şi, dacă este necesar, înlocuieşte şi branşamentul.
    Acest material îl vom aduce la cunoştinţa tuturor factorilor implicaţi de la nivelul primăriei şi consiliului local Bîrlad, la Federaţia asociaţiilor de proprietari din România , presa locală şi centrală .
    Existenta la ora actuala a asociatiilor de proprietari nu se mai justifica , deoarece utilitatile publice au fost in totalitate contorizate si nu mai este necesar intermedierea de catre aceste asociatii nonprofit , care pe linga ca nu sunt utile ne seaca de bani intr-un mod neeconomic . Nicaieri in lume salarul nu este garantat fara sa faci nimic ca la aceste organizatii fantoma , de catre niste guvernanti grijulii cu clientela .In totala contradictie cu CONSTITUTIA ROMANIEI, GUVERNANTII prin H.G. 1588/2007 la art.26 enunta:
    -ASOCIATIA DE PROPRIETARI are potrivit legii , un PRIVILEGIU IMOBILIAR cu rang prioritar asupra apartamentelor si a altor spatii , PROPRIETATI INDIVIDUALE ALE PROPRIETARILOR DIN CONDOMINIU , precum si un privilegiu asupra tuturor bunurilor mobile ale acestora pentru sumele datorate cu titlu de cota de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari dupa cheltuielile de judecata , datorate tuturor creditorilor in interesul carora au fost facute. In dreptul comercial , exista necesitatea de a avea un contract de prestare de servicii, insa in aceasta aberatie ori ca esti ori ca nu esti membru care aderi la asociatia de proprietari , averea ti se poate lua in numele asociatiei de proprietari , fara ca sa mai ai „drept” de proprietate in aceasta tara.La asa abuzuri , nu e de mirare ca incep jafurile sa se inteteasca. Pentru ce sa fiu „obligat ” expres de lege sa platesc la aceste asociatii , care nu fac nimic pentru mine , proprietar , deoarece legea enunta ca eu proprietar sunt obligat sa execut pe propria cheltuiala reparatiile insa de intermediat se angajeaza aceste asociatii , carora codul civil nu le impune „CONTRACT DE PRESTARI SERVICII” CU SARNI SI OBIECTIVE DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC SI JURIDIC.Nu sunt singurul proprietar de apartament disperat de ineficienta si neeconomicitatea existentei abuzive a acestor asociatii , pentru care am propus o petitie pe site-ul petitieonline , in vederea desfiintarii lor, deoarece incalca dreptul constitutional la libera asociere si dreptul la proprietate asupra locuintei sau a bunurilor muncite .

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!