Regulamentul privind informarea consumatorilor casnici de energie electrica si gaze naturale

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 719 din 23 octombrie 2008 a fost publicat Ordinul nr. 122 din 9 octombrie 2008 al presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea de informare a consumatorilor casnici de energie electrica si gaze naturale.

Regulamentul are drept scop asigurarea informarii consumatorilor casnici de energie electrica si gaze naturale, stabilind un sistem de raportare de catre titularii licentei de furnizare din sectorul energiei electrice si al gazelor naturale care activeaza pe piata reglementata de catre A.N.R.E. a datelor si informatiilor referitoare la activitatea de informare a consumatorilor casnici.

Activitatea de informare a consumatorilor casnici se realizeaza, in principal, prin urmatoarele activitati:
­ – publicarea pe pagina proprie de internet;
­ – afisarea la punctele de relationare cu clientii sau, in lipsa acestora, la sediul principal si la cele secundare;
­ – publicarea prin mass-media scrisa nationala si/sau locala;
­ – transmiterea de materiale informative catre consumatorii casnici;
­ – raspunsuri, in scris, telefonic sau e-mail, la intrebarile consumatorilor.

Astfel, se prevede ca furnizorii care au un numar de consumatori ce nu depaseste 100.000 au obligatia de informare doar prin intermediul mass-mediei scrise locale, iar cei care au un numar de consumatori egal sau care depaseste 100.000 au obligatia de informare atat prin intermediul mass-mediei scrise locale, cat si a celei nationale.

De asemenea, furnizorii mai au si obligatia elaborarii si distribuirii catre consumatorii casnici proprii, de doua ori intr-un an calendaristic, de materiale informative referitoare la unul sau mai multe din domeniile prevazute de Regulament, printre care se numara urmatoarele:
­ – drepturile si obligatiile consumatorilor;
­ – preturile si tipurile de tarife reglementate practicate;
­ – principalele clauze ale contractului de furnizare;
­ – procedura, etapele si documentele necesare procesului de schimbare a furnizorului;
­ – procedura, etapele si documentele necesare procesului de solutionare a disputelor contractuale.

Neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor de informare instituite in sarcina furnizorilor de energie electrica si gaze naturale constituie contraventie, care se va sanctiona in conformitate cu prevederile Legii energiei electrice nr. 13/2007, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Legii gazelor nr. 351/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

2 comentarii la „Regulamentul privind informarea consumatorilor casnici de energie electrica si gaze naturale”

  1. La intrerea din bloc a fost pus un afis, prin care eram anuntati ca a 2-a zi urma sa soseasca o echipa pentru verificare, adica intre orele 8-15 (perioada in care locatarii sunt la serviciu).
    Mi-am luat 2 ore libere de la serviciu, pre care a trebuit sa le recuperez ulterior.
    Au sosit abia abia la 9.30, i-am intilnit la intrarea in bloc.
    Au sunat la sediu si am facut o reprogamare.
    Mi-a sosit o factura in 22.07.2010 cu plata pentru verificare in valoare de 60 lei !!! Pentru ce,pentru apa cu sapun cu care a fost facuta asa zisa verificare sau pentru ca acesti oameni au sosit cu intirziere in ziua in care ne-au anuntat cei de la firma e-on gaz???
    Se fura la drumul mare, iar punctualitatea lasa mult de dorit, totodata “cucoanele ” de la caserie orice sunt intrebate ne raspund cu mult uzitata expresie din ultima vreme “NU STIU” ! Sau”daca nu va convine ceva, face-ti reclamatie”, la care nu se raspunde niciodata !!!
    Astept un raspuns, legat de verificari, daca se suporta de catre consumatori sau nu.

  2. Ce se intimpla cu acest site, ca abia apuc sa scriu cateva cuvinte, ca se sterbe, s-au asa exte facut sa nu putem intreba nimic ????????????????

Lasă un comentariu