Publicaţia „Adevărul” şi-a menţinut numărul de cititori. În perioada ianuarie-martie 2007, aceasta avea vânzări medii de 24.090 de copii. În aceeaşi perioadă a anului 2008, cotidianul a avut vânzări de aproximativ 24.281 de exemplare pe apariţie
Deşi a rămas lider pe segmentul quality, „Jurnalul Naţional” a înregistrat cea mai importantă scădere a tirajului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă în lunile ianuarie-martie 2007, publicaţia din trustul Intact a înregistrat o medie de 81.456 pe zi, în primul trimestru al acestui an a ajuns la 66.582 de exemplare, cu peste 14.000 de exemplare mai puţin.
O diferenţă notabilă a înregistrat-o şi „Evenimentul Zilei” care vinde cu 10.000 de copii mai puţin. Cu toate acestea, publicaţia trustului Ringier a avut un tiraj care a variat la începutul acestui an. În luna ianuarie a avut o medie de 52.449 de exemplare pe apariţie, iar în februarie ziarul a avut cu aproximativ 3.000 mai mulţi cititori. În luna martie, numărul acestora a scăzut la 53.192.
„Click!” a crescut cu 36%
„Libertatea” rămâne cel mai bine vândut ziar de pe piaţa românească, fapt confirmat de informaţiile publicate pe site-ul Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Publicaţia editată de trustul Ringier a crescut de la o medie lunară de vânzări pe apariţie, adică abonamentele şi vânzările la chioşc, de 222.674 de exemplare pentru luna ianuraie, la 236.194 de bucăţi în februarie şi 253.262 de exemplare pe martie.
„Click!” îşi consolidează locul al doilea la categoria tabloide şi a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie de 101.796 în ianuarie. În februarie a înregistrat un plus de 20%, până la o medie de 120.308 de exemplare. Publicaţia editată de Adevărul Holding a crescut în martie până la o medie lunară de vânzări pe apariţie de 136.315 de bucăţi, adică un plus de 36 de procente faţă de prima lună a anului.
„Cancan” rămâne al treilea tabloid ca cifre de difuzare şi a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 78.670 de exemplare în ianuarie. Pentru luna februarie a înregistrat un salt consistent, până la 103.697 de exemplare.
Lucrurile s-au mai aşezat în martie şi publicaţia deţinută de Radu Budeanu a coborât până la o medie de 94.216 de bucăţi vândute în martie, fiind şi singurul dintre cele trei tabloide care a înregistrat o scădere în vânzări în acest an.
Gazeta, la mare distanţă de „ProSport”
Pe piaţa cotidienelor de sport, „Gazeta Sporturilor” rămâne la distanţă mare faţă de principalul competitor, „ProSport”. Astfel, în ianuarie, „Gazeta” avea o medie de 76.628 de exemplare, în timp ce „ProSport” vindea, în medie, 51.520 de bucăţi.
În februarie, distanţa a crescut, iar „Gazeta” vindea aproape dublu, 103.740 de exemplare, comparativ cu 55.767 de bucăţi în medie vândute de „ProSport”. Cotidianul sportiv condus de Cătălin Tolontan a vândut, în medie pe apariţie, în luna martie, 117.722 de exemplare, iar publicaţia din trustul MediaPro a crescut până la 62.695 de bucăţi.
Comparativ cu perioada ianuarie – martie 2007, „Gazeta” a înregistrat creşteri de vânzări medii pe apariţie de la 71.757 de exemplare, în 2007, la 99.363 de bucăţi. De partea cealaltă, „ProSport” a scăzut de la o medie lunară de vânzări pe apariţie de 67.172 de copii (ianuarie – martie 2007) la o medie de 56.660 de exemplare în medie pe apariţie (ianuarie – martie 2008).
http://www.adevarul.ro/articole/presa-de-scandal-castiga-teren.html