Pasagerii care calatoresc cu autobuzul sau vaporul si a caror cursa este întrerupta sau anulata vor primi despagubiri în functie de pretul biletului platit.

În plus, transportatorul este obliga sa asigure asistenta si servicii alternative clientilor, asa cum se întâmpla în cazul calatoriilor aeriene: cazare, masa, apa, reprogramarea calatoriei sau redirectionarea catre rute alternative

 

 

Acestea sunt câteva dintre masurile stabilite de Comisariatul European pentru Transporturi, pentru reglementarea drepturilor pasagerilor care calatoresc pe apa sau cu autobuzul.

Comisia a stabilit norme si pentru pasagerii cu dizabilitati, care erau discriminatii la transportul rutier si maritim. De acum, companiile care ofera astfel de servicii vor trebui sa ofere asistenta gratuita în timpul calatoriei pasagerilor care au probleme de mobilitate. Personalul firmei îi va ajuta pe acestia la îmbarcare/ debarcare si în orice situatii neprevazute din timpul mersului. Decizia aceasta vine în contextul în care, în mai multe tari europene, persoanele cu dizabilitati sau mobilitate redusa erau refuzate de companiile care fac transport tocmai din cauza acestui handicap.

„UE nu poate permite ca drepturile pasagerilor sa fie diferentiate în functie de modul de transport utilizat, iar persoanele cu handicap vor beneficia de servicii nediscriminatorii. Personalul companiilor si angajatii de la terminalele pentru autobuze sau din porturi trebuie sa aiba cunostinte corespunzatoare pentru acordarea de asistenta personala pasagerilor cu dizabilitati”, a declarat Antonio Tajani, vicepresedinte al CE, responsabil cu transporturile.

Sursa: Gandul

 

 

avocat@coltuc.ro

wwww.coltuc.ro

Lasă un comentariu