Ministerul Justitiei a aprobat recent un nou Regulament de organizare si functionare al Oficiului National al Registrului Comertului

Regulamentul a fost aprobat prin Ordinul Ministerului Justitiei nr. 3062/C/2008.Principala functie a registrului comertului tinut de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale este aceea de inregistrare a

 

tuturor persoanelor juridice supuse obligatiei de inregistrare, precum si a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice, cu sediul social/sediul profesional pe raza teritoriala a tribunalului.

De asemenea, ca efect al inregistrarii persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice cu sediul social/sediul profesional pe raza tribunalului, prin registrul comertului se realizeaza evidenta datelor din documentele de inregistrare ale persoanelor supuse inregistrarii, precum si arhiva oficiala a documentelor cu caracter constitutiv sau modificator ale acestora si a situatiilor financiare anuale.

Un element de noutate pe care il aduce noul Regulament, pentru o mai buna desfasurare a activitatii, este infiintarea structurii interne de control, Corpul de inspectie generala, avand atributii specifice in domeniul implementarii politicilor si strategiilor in domeniul controlului la nivelul ONRC si al ORCT, in special in ceea ce priveste modul de prevenire si combatere a coruptiei la nivelul institutiei.

De asemenea, in conditiile impuse de punerea in aplicare a prevederilor din planul reformei sistemului judiciar si luptei impotriva coruptiei, conform competentelor ONRC, in ceea ce priveste dreptul societatilor comerciale, urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pentru mai buna desfasurare a activitatii, Directia juridica a fost reorganizata, fiind divizata in Directia indrumare metodologica si Directia contencios. Directia contencios este structura specializata din cadrul institutiei avand ca atributie esentiala solutionarea reclamatiilor si petitiilor.

In contextul in care un numar semnificativ de cetateni romani s-au stabilit in strainatate, in contextul libertatilor Tratatului UE, pentru a veni in intampinarea acestora, conform competentelor proprii ale ONRC, s-a creat posibilitatea infiintarii de birouri teritoriale in strainatate, cu precadere in acele tari ale UE unde sunt stabiliti un numar semnificativ de cetateni romani. Aceasta masura este de natura a scurta termenele de solutionare a cererilor si de reducere a birocratiei, avandu-se in vedere Planul de masuri pentru revenirea in tara a cetatenilor romani care lucreaza in strainatate adoptat de Guvernul Romaniei prin HG nr. 187/2008

Lasă un comentariu