Soferii care vor savarsi contraventii in alte tari membre UE decat cea de origine vor putea fi sanctionati prin intermediul unui sistem de electronic de schimb de informatii

Viteza excesiva, ebrietate la volan, nefolosirea centurii de siguranta, ignorarea culorii rosu la semafor sunt cateva din contraventiile prevazute in directiva.

 

 

Potrivit raportoarei Ines Ayala Sender (PSE, Spania), sanctiunile impuse pentru incalcarile realizate pe teritoriul unui alt stat membru sunt, de obicei, fara efect.

„Aceasta impunitate relativa poate submina obiectivele sigurantei rutiere, deoarece conducatorii auto sunt tentati sa nu respecte prevederile nationale ale traficului rutier cand se afla intr-un alt stat membru, din cauza lipsei sanctiunilor”, a declarat eurodeputata Ines Ayala Sender (PSE, Spania)
 
Potrivit Parlamentului European, ignorarea de catre conducatorii auto a platii amenzilor dintr-un alt stat membru nu numai ca duce la nesiguranta rutiera, dar discrimineaza rezidentii care comit contraventii similare , dar care platesc amenzile.

Prin adoptare acestei legislatii, se va contribui la o mai buna siguranta rutiera, sunt de parere deputatii europeni. Obiectivul UE este de a reduce cu 50% numarul victimelor decedate in accidente pana in 2010.

Conform Comisiei Europene, numarul mediu de decese in Uniunea Europeana in 2007 se ridica la 83 de decese la un milion de locuitori, iar media scaderii numarului de decese in perioada 2001‑2007 a fost doar de 20%.

Propunerea actuala se concentreaza numai pe contraventiile care, in general, au un caracter relativ minor. Europarlamentarii considera ca directiva ar trebui extinsa pentru a facilita aplicarea sanctiunilor in cazul accidentelor in care sunt implicati conducatori auto si care au ca rezultat raniri grave sau daune semnificative.

De aceea, potrivit europarlamentarilor, in viitor,  Comisia Europeana ar trebui sa se concentreze pe facilitarea executiei transfrontaliere a sanctiunilor pentru contraventiile rutiere, in special a celor legate de accidente rutiere grave.
 
Eficacitatea acestei directive este legata de informarea participantilor la trafic cu privire la normele in vigoare in fiecare stat membru, aceasta informare consolidand  latura preventiva a directivei.

Lasă un comentariu