Pana la 28 februarie, angajatorii trebuie sa completeze si sa depuna la organul fiscal competent fisele fiscale pentru fiecare salariat. Obligatia este prevazuta de Codul Fiscal si de Ordinul Ministerulului Economiei si
finantelor nr. 2293/2007 pentru aprobarea modelului si continutului fisei fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii.
Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii se completeaza de catre angajatori pentru fiecare persoana care realizeaza venituri din salarii sau asimilate acestora, la functia de baza ori in afara functiei de baza, conform legii. Fisele fiscale se depun pentru anul fiscal expirat.
Fisele fiscale trebuie sa cuprinda date referitoare la identificarea angajatorului si angajatului, referitoare la perioada angajarii, deducerile personale si calculul impozitului pe veniturile din salarii. Dupa depunerea acestora la organul fiscal, angajatorii trebuie sa transmita un exemplar si salariatilor.
Totodata, trebuie precizat si faptul ca angajatorul este obligat sa pastreze fisele fiscale pe intreaga durata a angajarii, potrivit Codului Fiscal.
OMEF nr. 2293/2007 mai stabileste faptul ca angajatorii vor inmana un exemplar al fisei fiscale odata cu definitivarea formelor de lichidare sau la incetarea raporturilor in baza carora au fost obtinute veniturile din salarii, in cazul persoanelor care inceteaza sa obtina venituri din salarii sau asimilate salariilor in timpul anului.
Fisele fiscale se depun de catre angajatori la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal sau sunt luati in evidenta fiscala, dupa caz.
Fisele fiscale se depun in format electronic, pe suport magnetic sau optic, insotite de un borderou privind continutul acestora, semnat si stampilat conform legii, in conformitate cu OMEF nr. 2293/2007. Formatul electronic al formularului se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Economiei si Finantelor, disponibil gratuit la adresa www.mfinante.ro.
In cazul sediului secundar al angajatorului persoana juridica, inregistrat ca platitor de impozit pe veniturile din salarii, fisele fiscale corespunzatoare activitatii sediului secundar se depun la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat sediul secundar.
Daca la data depunerii fiselor fiscale, sediul secundar este desfiintat, depunerea fiselor fiscale se va face de catre persoana juridica de care a apartinut sediul secundar la organul fiscal in a carui raza teritoriala este inregistrata persoana juridica.
In situatia in care un angajat a lucrat in cursul anului fiscal la mai multe sedii secundare ale aceluiasi angajator – persoana juridica, se va intocmi o singura fisa fiscala care va fi depusa de sediul secundar in evidentele caruia respectivul angajat figureaza la data de 31 decembrie a anului de raportare