Codul de Bune Practici semnat de retaileri şi furnizori în luna iulie a anului trecut nu a schimbat taxele şi practicile marilor reţele de magazine

„Sunt impuse în continuare taxa de deschidere de magazin, taxa de listare. Problema este că unii producători trebuie să le plătească pentru că nu au alte canale de distribuţie. După ce s-a extins caracatiţa marilor reţele

dinspre periferie spre centru au dispărut magazinele de proximitate. În plus, nu ne recuperăm banii”, a spus preşedintele Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe.

El a arătat că trebuie adoptată o lege care să aibă la bază principiile codului. De altfel, producătorii au cerut o lege încă de la negocierile privind codul.

„Am fost fraieri. Ministerul Agriculturii şi-a făcut imagine cu Codul de Bune Practici, la fel şi comisia economică din Parlament, care iniţiase un proiect de lege, dar rezultatul este zero. S-a semnat codul şi acum, după zece luni, avem acceaşi politică, aceleaşi taxe. Apar şi situaţii de genul să constaţi la casă că preţul este altul decât cel afişat. Mai nou este şi afacerea taxei pe punga biodegradabilă. Plătim aceiaşi bani, aceleaşi taxe”, a afirmat preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Agricultură (FSIA), Dragoş Frumosu.

Lasă un comentariu