Procedaţi cu tact spre a-l motiva să înveţe şi a-i atrage interesul spre alte preocupări: sport, lectură, întâlniri cu colegii de vârsta lui etc.
Acordaţi-i un interval rezonabil de acces săptămânal la internet (de exemplu, o oră la două-trei zile), plus o recompensă de o oră săptămânal dacă obţine o notă mai mare de opt sau dacă învăţătoarea remarcă o îmbunătăţire a randamentului lui şcolar. Ajutaţi-l să înţeleagă că-l recompensaţi astfel pentru responsabilităţile şcolare pe care şi le asumă. Este o cale de a-l motiva pozitiv pe plan şcolar, fără a ajunge la atitudini extreme: acces interzis categoric sau, dimpotrivă, acces necondiţionat.
Trebuie să-i impuneţi o limită rezonabilă de timp pentru navigarea pe internet şi să insistaţi pe îndeplinirea îndatoririlor şcolare care îi revin. Anunţaţi-l cu 10 minute înainte atunci când îi expiră timpul acordat pentru jocuri virtuale, pentru a accepta treptat că are un program. Nu cedaţi insistenţelor de a prelungi timpul prestabilit
Dr. Paula Irimia
evz