Notiunea e introdusa de Primaria Capitalei în dezbatere publica si, daca va trece de votul consilierilor generali, va fi impusa tuturor acelora care se fac vinovati de poluarea orasului. Brevetul verde nu e o inventie, ci un set de
norme cuprinse deja în legislatia existenta, dar nerespectate de constructori, dupa cum a recunoscut ieri si primarul general Sorin Oprescu.
Brevetul verde presupune ca orice persoana fizica sau juridica trebuie sa respecte un set de norme, daca vrea sa construiasca în Bucuresti:
- sa izoleze în totalitate santierul astfel încât sa nu permita accesul în santier decât pe caile special amenajate, iar perimetrul sa fie împrejmuit cu panouri pe toata lungimea;
- sa depoziteze direct in containere sau in alte ambalaje (saci sau diverse recipiente) materialele reutilizabile rezultate în urma lucrarilor de constructii, fiind strict interzis contactul materialelor excavate cu zona Iimitrofa santurilor;
- sa îndeparteze imediat cu mijloace de transport corespunzatoare materialele neutilizabile (moloz, deseuri, reziduuri etc.); se interzice depozitarea în santier a acestor materiale;
- sa ia toate masurile de semnalizare si iluminare a zonei de lucru atât pe timp de zi, cât si pe timp de noapte, astfel încât sa se asigure vizibilitatea la o distanta de cel putin 100 m, pe toata durata executiei lucrarilor;
- sa execute lucrarile fara a produce praf (lucru sub perdea de apa, stropirea cailor de acces, a stivelor de materiale mai ales în conditii de vreme uscata), iar activitatea executiei lucrarii se considera încheiata numai dupa ce suprafata pe care s-a lucrat este adusa la starea initiala, curatata si spaIata;
- sa asigure trasee pietonale de trecere în conformitate cu prevederile normelor de protectie a muncii, pe toata perioada executiei lucrarilor de construire.
Sursa: Evenimentul Zilei