Ce este PFA?

PFA-ul este cel mai eficient instrument de optimizare fiscala, compania nu mai are angajatul pe statul de salarii, acesta fiind un prestator de servicii platit in baza contractului incheiat.

Compania nu mai are angajatul pe statul de salarii, acesta e un prestator de servicii, platit cu un onorariu stabilit.

In cazul in care se opteaza pentru varianta PFA costurile cu salariile se reduc la jumatate.
Pot fi deduse toate cheltuielile legate de business.

Toate veniturile obtinute de catre PFA sunt legale si la vedere.

– Poate obtine un credit bancar la nivelul veniturilor reale obtinute.

– Beneficiaza de asigurare sociala de sanatate.

Conform legii orice persoana care obtine venituri impozabile are obligatia sa plateasca 5,5 % din veniturile obtinute. Astfel, fiecare PFA are obligatia de a vira trimestrial contributia aferenta veniturilor obtinute.

– Beneficiaza de asigurare sociala in sistemul public de pensii.

Conform legii orice persoana este obligat sa fie asigurata in sistemul public de pensii.
Astfel, in baza unei declaratii de asigurare, PFA se poate asigura la un venit fix lunar care nu poate fi mai mic de 392 lei. La acest venit asigurat se plateste o contributie in cota de 31,3%, respectiv la un venit de 392 lei o contributie de 122,6 lei/luna. Aceasta valoare variaza de la an la an si este stabilita de Casa de Pensii la inceputul fiecarui an in functie de valoarea venitului mediu pe economie.

– PFA beneficiaza de concediu medical

PFA poate beneficia de indemnizatia pentru concediu medical daca se inregistreaza si achita la Casa de Asigurari Sociale de Sanatate o contributie trimestriala in valore de 0,85% din veniturile obtinute.
PFA beneficiaza de concediu medical in baza certificatului medical eliberat de medical de familie (sau institutia abilitatata). Acest certificat trebuie depus la Casa de Asigurari Sociale de Sanatate.

– PFA beneficiaza de concediu de sarcina si lauzie si de indemnizatia de ingrijire copil pana la doi ani

Persoana care are o profesie liberala (medic, avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament in valori mobiliare, arhitect, executor judecatoresc, expert tehnic, traducator, sportiv sau alte profesii reglementate);
Persoana care vrea sa realizeze fapte de comert (activitati de productie, activitati de comert, organizarea de spectacole culturale, sportive, distractive, activitati de intermediere);
Persoana care doreste sa incheie un contract de comision, de mandat, de reprezentare, de agent de asigurare, vanzarea in regim de consignatie a bunurilor, transport de bunuri si de persoane);
Persoana care are o meserie (electrician, mecanic auto, tamplar, zidar, servicii de informatica, economist, inginer, etc);
Persoana care doreste sa-si valorifice drepturile industriale (inventii, know-how, marci inregistrate, procedee tehnice) sau din drepturi de autor si drepturi conexe prin orice forma (contracte de cesiune, inchiriere, colaborare, cercetare, franciza).

Cine poate deveni PFA?

Poate fi PFA orice persoana care indeplineste in mod cumulativ urmatoarele conditii:

  1. A implinit varsta de 18 ani;
  2. Starea sanatatii ii permite desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizarea;
  3. Are calificarea / pregatirea profesionala / experienta profesionala necesara pentru a desfasura activitatea economica pentru care se solicita autorizarea;
  4. Nu a fost condamnat penal prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru savarsirea de fapte sanctionate de legile financiare, vamale si care privesc disciplina financiar-fiscala de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.Acte necesare pentru obtinerea autorizatiei PFA
         

    • Copie C.I./B.I. a persoanei care urmeaza sa devina PFA (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
    • Actul de proprietate al imobilului unde va avea sediul PFA-ul (actul de proprietate trebuie sa fie intabulat sau transcris daca nu este nevoie de un certificat de rol fiscal);
    • Contract de comodat;
    • Acord asociatie de locatari;
    • Documente care sa ateste calificarea (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul)- pregatirea profesionala sau, dupa caz, experienta profesionala, necesara pentru a desfasura activitatea economica pentru care se solicita autorizarea (copie diploma, copie certificate de calificare sau copie de pe carnetul de munca in care sa fie evidentiata o experienta profesioanala de minim 2 ani in domeniul in care se solicita autorizarea).

 

Casa de avocatura Coltuc este lider in Romania pe infiintare de pfa uri

Secretul onorariu unic de 400 de lei

3 comentarii la „Ce este PFA?”

  1. imi trebuie un PFA pentru masura 141 apia pe teritoriul unei comune din olt unde am contract de comodat pe casa socrilor de la tara dar locuiesc in pitesti arges pot depune la registrul comertului in loc deacordul locatarilor din bloc contractul de comodat, dar la arges-registrul comertului

  2. Conditiile generale pentru deschiderea unei agentii loto in regim mandatarial sunt urmatoarele:

    – Suprafata spatiului alocata pentru desfasurarea de activitati loteristice trebuie sa fie minim 10 mp;
    – Nu sunt autorizate puncte de lucru in constructii provizorii tip chiosc;
    – Distanta minima fata de o agentie proprie a C.N.L.R. S.A. sa fie de minim 400 m;
    – In cazul in care spatiul este detinut in regim de chirie, contractul de inchiriere sa fie incheiat pe o perioada minima de 1 an de zile;
    – In cazul in care agentia va functiona la parterul unui bloc este necesar acordul cadru al asociatiei de locatari in vederea desfasurarii de activitati loteristice.

    Daca conditiile enuntate mai sus sunt indeplinite, urmatoarea etapa este constituirea si depunerea unui dosar care va cuprinde urmatoarele documente:

    – Copie dupa certificatul de inmatriculare sau autorizatia de functionare;
    – Copie dupa statutul societatii;
    – Act de garantie reala ( garantie imobiliara, gaj fara deposedare sau scrisoare de garantie bancara ). Acest document se depune ulterior in completarea dosarului privind infiintarea unei agentii doar in conditiile unui aviz favorabil dat de reprezentantii locali ai C.N.L.R. S.A.;
    – Copie dupa actul de proprietate/chirie/comodat- pentru spatiu;
    – Acord pentru instalarea antenei VSAT;
    – Acord proprietar/ Asociatie de Locatari pentru desfasurarea in spatiul respectiv de activitati loteristice;
    – fotografii spatiu-interior si exterior.

    Dosarul se depune la Sucursala Zonala/ Centrul de Lucru/ in functie de amplasamentul spatiului in care va functiona agentia loto mandatara. Pentru Serviciul Vanzari Bucuresti si Ju detul Ilfov, dosarul se depune la registratura sediului central al C.N.L.R. S.A.

    Detalii privind adresele si telefoanele Sucursalelor Zonale /Centrelor de Lucru de la care puteti obtine informatii suplimentare se regasesc in rubrica “Contact”din acest site. Pentru deschiderea de agentii loto in Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, detalii suplimentare puteti obtine la numerele de telefon: 021-242.04.12 si 021-406.77.54

  3. sunt asociat la un srl(am un magazin alimentar pe care vreau sa il inchiriez din cauza a prea multe controale)si as vrea sa imi deschid o agentie loto. ce imi puteti recomanda. pfa sau intreprindere individuala

Lasă un comentariu