Vestea localizarii lui Mihai Necolaiciuc in West Palm Beach, Florida si ulterior a retinerii acestuia, pare «menit» sa acopere scandalul imens al falimentului CFR

Intâmplator sau nu, retinerea lui  Necolaiciuc survine exact in momentul in care cele trei societati feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor trec prin cea mai neagra perioada dupa 1998, anul

 

“spargerii” gigantului SNCFR. Ministrul transporturilor si infrastructurii Radu Berceanu spune ca „Mihai Necolaiciuc  a fost cautat în asa fel încât sa nu fie gasit”.

In aceeasi zi in care «Gardianul» a anuntat ca CFR a intrat in incapacitate de plata a salariilor (10 iunie a.c.), impegatii de miscare au declansat o greva spontana, oprind circulatia trenurilor in Bucuresti, Craiova si Constanta, pentru o ora si jumatate. Ei au protestat astfel pentru faptul ca nu-si primisera salariile de trei saptamani. A doua zi, (12 iunie a.c.) „Gardianul“ a relatat ca fostul director al CFR SA, Mihai Necolaiciuc, cautat international pentru delapidarea companiei, a fost reperat in Palm Beach, Florida (SUA). Ieri, toate fluxurile de stiri au relatat ca Necolaiciuc a fost arestat in SUA si ca este posibil sa fie expluzat in Romania.

Cum a fost falimentat CFR
In ultimii zece ani, cele trei companii feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor au fost conduse de clientela politica pusa pe imbogatire prin orice mijloace. Modernizari nu s-au facut, in schimb s-au operat scumpiri, taieri de rute si s-a inchis ochii la distrugerea patrimoniului feroviar. Acum, Guvernul nu are de unde sa scoata bani pentru investitii si asteapta falimentul caii ferate. „CFR mai are de trait trei-patru luni. In lunile octombrie-noiembrie se asteapta falimentul societatii CFR SA (Infrastructura). Spre sfarsitul anului, si CFR Marfa, si CFR Calatori vor intra in faliment, pentru ca statul nu mai subventioneaza sistemul feroviar. Marile firme feroviare de marfa nu mai sunt interesate de privatizarea companiei romanesti. A cumpara CFR Marfa este ca si cum un operator feroviar de marfa si-ar lega de gat o piatra de moara. Si CFR Infrastructura are datorii de peste 300 milioane de euro catre furnizorii de energie electrica. Acestia au inceput sa execute bunurile din patrimoniul datornicului. Toate garile din Romania, inclusiv Gara de Nord, pot fi executate de catre operatorii de energie. In afara de linia de cale ferata, furnizorii de energie electrica pot executa orice”, ne-a declarat Stefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare din România.

 

gardianul

 

Lasă un comentariu