Cetatenii romanii pot apela gratuit la sistemul SOLVIT

SOLVIT este o retea de solutionare a problemelor, in cadrul careia statele membre ale Uniunii Europene conlucreaza pentru a rezolva problemele survenite din cauza aplicarii necorespunzatoare a legislatiei privind Piata

 

Interna de catre autoritatile publice, fara utilizarea procedurilor juridice.

“Piata Interna ofera cetatenilor si intreprinderilor numeroase drepturi stabilite prin reglementari comunitare, dar , s-ar putea ca in unele sa fie aplicate deficitar, mai ales cand vine vorba de : schimbarea resedintei intr-o alta tara din Uniunea Europeana, a studia, lucra sau, la pensionare, pentru a trai intr-un anumit loc sau pot exista situatii generate de extinderea afacerii firmelor intr-un alt stat membru. Pentru toate acestea, sistemul SOLVIT le sta la dispozitie”, a afirmat Vasile Puscas, ministrul pentru Afaceri Europene.

Centrele SOLVIT exista in toate statele membre si au rolul de a sprijini rezolvarea reclamatiilor provenite atat din partea cetatenilor, cat si a intreprinderilor, angajandu-se sa furnizeze solutii reale pentru problemele prezentate, intr-un termen de zece saptamani. Mai mult decat atat, reclamatiile primite oficial de Comisia Europeana, pentru care se intrevede o posibilitate reala de a fi solutionate altfel decat pe cale juridica, sunt trimise, de asemenea, catre SOLVIT.

“Trebuie sa-i incurajam pe cetatenii romani sa-si apere drepturile care le au ca cetateni ai Uniunii Europene si, in acest sens, ii indemn sa apeleze la sistemul SOLVIT, ori de cate ori apar probleme specifice. Uniunea Europeana trebuie sa fie in primul rand un spatiu in care drepturile si interesele cetatenilor nu sunt doar afirmate, ci si protejate. Acesta este unul dintre principiile de baza ale functionarii optime a constructiei europene. SOLVIT este ,astfel, un sistem destinat sa vina in intampinarea cetatenilor”, considera Vasile Puscas.

In perioada ianuarie – iunie 2009, Centrul SOLVIT Romania a gestionat 193 de petitii, introduse fie prin sistemul electronic fie sesizate prin alta forma – mail sau telefon (de catre alte state membre sau cetatenii acestora, dar si de cetateni romani). Din cele 193 de cazuri , au fost acceptate ca petitii 120, diferenta de 73 reprezentand cazuri respinse in urma evaluarii, din perspectiva criteriilor SOLVIT . Numarul petitiilor a crescut substantial fata de anii precedenti, datorita cresterii gradului de perceptie a statutului Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene si cresterea mobilitatii si a interactiunilor cetatenilor romani si ai celorlalte state membre cu administratiile publice, inclusiv cu cea din Romania

Lasă un comentariu