Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a aprobat ieri, în adunarea generala extraordinara a actionarilor Aeroportului International Aurel Vlaicu din Baneasa, fuziunea aerogarii cu Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni, prin înfiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.
„Urmatorul pas este aprobarea hotarârii de Guvern privind înfiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, apoi va urma o perioada în care cele doua aeroporturi trebuie sa se puna de acord cu toate chestiunile de ordin administrativ si juridic. Cam în cinci saptamâni de la aprobarea hotarârii în Guvern procedurile de fuziune vor fi finalizate”, a declarat Marin Anton, secretarul de stat în MTI, potrivit Mediafax. Strucutura actionariatului va fi mentinuta la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, Ministerul Transporturilor detinand controlul cu 80% din titluri, iar Fondul Proprietatea isi va pastra participatia de 20%. Fuziunea este argumentata în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management si a unei operari comune a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum si prin constituirea unui „pachet de actiuni deosebit de atractiv în vederea privatizarii”. Conform documentului, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, realizata în urma fuziunii, îsi va asigura sursele de finantare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenta, fonduri externe nerambursabile, acordate în conditiile legii, precum si forme legale de participare a capitalului privat si alte surse legal constituite.
gardianul