Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) nu mai are voie sa plateasca nici un euro catre Bechtel

Potrivit hotararii de Guvern, de la sfarsitul anului 2003, suma alocata pentru sectorul de autostrada 2B Campia Turzii-Gilau a fost de 343 milioane de euro, la care se adauga TVA si coeficientul de inflatie. Chiar daca nu este

finalizat nici un kilometru din autostrada Transilvania, Compania de Autostrazi a cheltuit suma de 343 milioane de euro pentru tronsonul de autostrada Campia Turzii-Gilau. Pentru plata lucrarilor aferente lunii iulie, este nevoie de un alt proiect aprobat de Guvern. Aprobarea unui alt proiect dureaza minimum trei luni”, ne-au declarat surse avizate.

Chiar daca s-au cheltuit aproape 343 milioane de euro, lucrarile la tronsonul de autostrada 2B Campia Turzii-Gilau (54 km) sunt realizate in proportie de numai 60%. „Pentru a putea fi achitate lucrarile aferente lunii iulie si pe lunile urmatoare, pana la finalizarea intregului sector de 54 km din autostrada Transilvania, trebuie alocati bani printr-o noua hotarare de Guvern. In lipsa acestui document nu este posibil sa se mai plateasca nici un euro pentru lucrarile la autostrada Transilvania, incepand cu aceasta luna. Cea mai rapida hotarare de Guvern ar putea fi pregatita si adoptata in minimum trei luni. Cel putin o luna dureaza finalizarea proiectului, apoi avizarea in Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al CNADNR. Urmatorul pas este avizarea in CTE-ul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, aprobarea ministrului Radu Berceanu si apoi cea a minstrului finantelor, Gheorghe Pogea. Proiectul aprobat de Guvern este valabil dupa 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial”, ne-au explicat surse avizate.

Boc si Berceanu vor permite cheltuirea ilegala a banilor?

Pentru finalizarea celor 42 km de autostrada promisi pana in ziua alegerilor prezidentiale, premierul Emil Boc si ministrul transporturilor, Radu Berceanu, ar putea permite cheltuirea ilegala a sumelor pentru autostrada Transilvania. Americanii de la Bechtel au efectuat lucrari la autostrada, recunoscute de Compania de Autostrazi, in luna iulie, in valoare de circa 31 milioane de euro. „Neplata lucrarilor la autostrada Transilvania poate intarzia finalizarea celor 42 km de autostrada promisi pana la alegerile prezidentiale. Aproximativ 50% din valoarea executiilor pe tronsonul 2B sunt lucrari suplimentare. Pentru cei 54 km de autostrada s-au dat peste 3.500 de dispozitii de santier”, ne-au mai explicat sursele citate.

Tronsonul Cåmpia Turzii-Gilau nu are pret final

Tronsonul de autostrada Câmpia Turzii-Gilau ar fi trebuit construit cu aproximativ 343 milioane de euro, insa valoarea finala a facturilor ar putea depasi 500 milioane de euro. „Constructorul autostrazii Transilvania trebuie sa prezinte un alt proiect prin care sa justifice modificarea costurilor pentru tronsonul 2B. Un kilometru de autostrada va costa peste 10 milioane de euro. Compania de Autostrazi a primit circa 120 milioane de euro dupa ultima rectificare de buget. Din cei 120 milioane de euro, pentru exproprieri, mutarea utilitatilor si constructia autostrazii Transilvania, CNADNR a alocat 60 milioane de euro”, ne-au mai explicat sursele. Dupa patru ani de lucrari la autostrada Transilvania, compania Bechtel se lauda ca a finalizat aproape 3 km de poduri si viaducte

 

gardianul

 

Lasă un comentariu