Universitatea “Spiru Haret” deruleaza o campanie publicitara agresiva în cotidienele nationale

Potrivit informatiilor despre rate-card furnizate de ziare pe paginile lor de internet, preturile reclamelor pornesc, în medie, de la 5.000 de euro pe pagina pe zi, pentru paginile interioare ale ziarului, pret care nu include 19%

 

TVA si 12% taxa de sanatate, si de la 900 de euro pentru reclama timbru pe prima pagina, tot fara taxe.

Reclamele Universitatii “Spiru Haret” apar zilnic si ocupa, de obicei, doua pagini interioare de ziar, însa sunt prezente si reclame de tip timbru, pe prima pagina. Reclama mentioneaza legea în baza careia a fost înfiintata universitatea si arata ca pagina din Monitorul Oficial dedicata programelor de studii acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu.

În corpul reclamei sunt mentionate, de asemenea, Legile 2/2008 si 250/2009, care cuprind reglementari legate de organizarea programelor de masterat. Legile respective spun ca “universitatile acreditate, supuse periodic evaluarii institutionale, pot decide, prin hotarâre a senatului, înfiintarea, continutul si oportunitatea programelor de masterat, de doctorat si de studii postuniversitare, cuprinse în domeniile stiintifice ale universitatii” si ca “programele de masterat dintr-un domeniu se considera acreditate daca cel putin un program de masterat din acel domeniu este acreditat”.

Potrivit ARACIS, programele de masterat organizate de “Spiru Haret” nu sunt autorizate, unul dintre motive fiind ca universitatea si-a retras toate dosarele de la evaluarile Agentiei Române de Asigurarea Calitatii din Învatamântul Superior (ARACIS). “Programele de masterat nu sunt autorizate de ARACIS, si-au retras toate dosarele de la noi si nu putem face nimic în acest sens”, a explicat, pentru NewsIn, directorul ARACIS, Ioan Curtu.
Universitatea spune ca nu este obligata sa se supuna evaluarilor ARACIS pentru ca se supune evaluarilor unei agentii externe, iar legalitatea programelor de studii nu poate fi contestata de ARACIS, ci de instanta. În prezent, legalitatea programelor de masterat ale universitatii nu au fost contestate în instanta, ci numai programele de învatamânt la distanta care sunt înca litigioase, o decizie judecatorasca urmând sa fie luata pe 6 octombrie.

Reclamele platite de “Spiru Haret” apar în majoritatea cotidienelor nationale, inclusiv în ziarele distribuite gratuit pe mijloacele de transport RATB si Metrorex. Cornel Nistorescu, directorul “Cotidianul”, unul dintre ziarele care publica reclamele “Spiru Haret”, alaturi de “Gândul” sau “Adevarul de seara”, spune ca publicitatea respectiva nu are legatura cu continutul articolelor si nu întelege în ce fel credibilitatea ziarului ar putea fi lezata de reclame. “Daca în ziar e reclama la mâncare de câini, citesti altfel articolul care urmeaza dupa?”, întreaba Nistorescu.

Sursa: RTV

Lasă un comentariu