Cum trebuie facuta o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului

Uneori avem probleme cu produsele pe care le-am cumparat si este necesar sa le returnam vânzatorului pentru despagubire. Dar nu stim cum trebuie sa procedam.

 

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului vine în ajutorul consumatorilor cu o brosura în care prezinta informatii despre ceea ce trebuie sa facem într-o astfel de situatie.

Nu trimiteti actele originale, doar fotocopii

Daca vreti sa fiti despagubit pentru un produs cu defecte pe care l-ati achizitionat, trebuie sa furnizati informatii cât mai clare despre neregulile pe care le prezinta.

În plus, este necesar sa faceti dovada cumpararii produsului sau serviciului de la un operator economic autorizat: bon fiscal, factura, chitanta, contract. De asemenea, trebuie sa va asigurati ca ati toate clauzele si conditiile care însotesc produsul si ati respectat instructiunile de instalare.

Totodata, sustineti reclamatia în scris oriunde este posibil si pastrati copii dupa chitante, scrisori. Nu trimiteti niciodata documentele originale – trimiteti fotocopii.

Solicitati sa vi se raspunda în scris

Faceti personal reclamatia, poate fi mai eficient: solicitati sa vorbiti personal cu persoana responsabila de rezolvarea problemei voastre.

Evitati sa pierdeti controlul, mai ales daca persoana cu care discutati nu este cea în masura sa autorizeze despagubirea.

În cazul în care faceti reclamatia telefonic, asigurati-va ca ati notat data si ora când a avut loc convorbirea si tot ce s-a discutat. De obicei, dupa efectuarea convorbirii trimiteti si o scrisoare. Solicitati sa vi se raspunda tot în scris.

Cunoasteti-va drepturile

Înainte sa întocmiti o reclamatie pentru produsele defecte, trebuie sa întelegeti si sa stiti care sunt drepturile voastre. De regula, produsele de folosinta îndelungata sunt însotite de garantia oferita de producator.

Însa, trebuie sa stiti, ca si în cazul lipsei acesteia, beneficiati de dreptul de a reclama orice lipsa de conformitate într-o perioada de doi ani de la data livrarii produsului. Este recomandat sa returnati produsul vânzatorului cât mai repede dupa momentul în care observati ca exista o problema.

Sursa: EvZ

Lasă un comentariu