Un bucurestean acuza Bancpost ca, de peste jumatate de an, îi cere sa plateasca mai multi bani decât are de dat

În luna iunie 2007, Neculai Cârligeanu, 58 de ani, din Bucuresti, a încheiat cu Bancpost un contract de credit pentru nevoie personale, în valoare de 25.000 de euro.

Conform contractului, barbatul trebuie sa plateasca si un comision de administrare lunara a creditului, în valoare de 0,3% din sold.

De o jumatate de an, însa, i se cer mai multi bani decât are de platit, acuza barbatul. Autoritatea Nationala pentru
Protectia Consumatorului a sanctionat deja banca pentru acest caz, dar omul plateste în continuare la fel de mult.

„Nu este vorba de bani, ci despre principiu”

Conform contractului, Neculai Cârligeanu trebuie sa plateasca, pe toata perioada creditului, un comision de administrare lunara a creditului de 0,3% din sold.

„Formula de calcul a comisionului este: produsul
dintre soldul creditului, rata dobânzii procentuale si numarul de zile scurs de la data la care a fost datorata rata anterioara împartit la 360 de zile. Din mai 2008, de când s-au marit dobânzile, si acest comision de 0,3% a devenit mai mare. Mi se percepe mai mult cu doi-trei franci elvetieni în fiecare luna. Nu este vorba de bani, ci despre principiu. Chiar daca pare putin trebuie sa va gânditi la câti clienti are banca”, afirma Neculai Cârligeanu.

Barbatul nu doreste decât respectarea contractul initial. „În contractul initial este specificat ca banca nu poate modifica decât dobânda, dar ei au modificat si comisionul. Nu am cerut bancii clementa, nici micsorarea dobânzii, am cerut corectitudine. Toate bancile au stilul acesta de proprietar de drept. Ar trebui sa aiba putin respect pentru ca traiesc de pe urma celor care au contracte. Daca eu sunt corect cu ei, nu am întârziat nici o luna, ei de ce fura de la mine?”, se întreaba bucuresteanul, care sustine ca reprezentantii bancii i-au spus ca au calculat corect comisionul, fara a-i si demonstra acest lucru.

Sursa: EvZ

Lasă un comentariu