Numărul reclamaţiilor primite de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor s-a triplat în 2009 faţă de anul precedent

Mulţi dintre românii care şi-au lovit maşinile şi au ajuns în service-uri s-au lovit de probleme din cauza conflictelor dintre companiile de asigurări şi centrele de reparaţii auto. Unele companii de asigurări contestă facturile

emise de service-uri iar şoferii rămân săptămâni întregi cu maşinile blocate în service-uri. Reprezentanţii instituţiei de supraveghere a pieţei de profil, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), spun însă că legea nu le permite să intervină în cazul neînţelegerilor dintre service-uri şi asiguratori, chiar dacă unul dintre obliectivele sale este protejarea intereselor asiguraţilor.

„Rolul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor este de a pune în aplicare legislaţia din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări şi nu de a interveni în litigiile apărute între asigurători şi service-uri. CSA nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între societăţile de service şi societăţile de asigurare”, arată oficialii CSA. Potrivit statisticilor CSA, numai în anul care a trecut au fost primite nu mai puţin de 6.225 reclamaţii din partea asiguraţilor. Numărul este de peste trei ori mai mare decât cele primite în urmă cu un an, când CSA a „recepţionat” 1.974 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi de serviciile companiilor de asigurări, cu aproape 700 mai mult faţă de 2007.

ziarul Gandul

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!