Află aici care sunt modelele cu probleme de la Toyota

Toyota România va verifica 12.500 de maşini care ar putea avea probleme cu pedala de acceleraţie. Posesorii maşinilor vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care şi-au achizionat maşina, prin care vor fi

invitaţi pentru programări în service. Verificarea unei maşini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmând să fie suportate de către companie. Reprezentanţii din România ai companiei spun că rechemarea vehiculelor în service este doar o măsură preventivă ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de către Toyota Motor Europe, chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie sau dacă maşina nu prezintă problema respectivă. În România, la fel ca şi în Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clienţilor noştri. Îi asigurăm că, pentru noi, siguranţa şi satisfacţia lor mai presus de orice. De aceea iniţiem această campanie preventivă de recall; în acest moment, preocuparea noastră cea mai mare este aceea de a soluţiona cât mai urgent şi eficient această situaţie şi de a ne asigura că toate maşinile au fost verificate”, susţine George Kyriazis, Director General Toyota România.

Cum apare problema la pedală?

În campania de recall sunt incluse aceleaşi opt modele care au fost semnalate şi la nivel internaţional: Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso şi Yaris

La acestea există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să ramână blocată mecanic într-o poziţie parţial apasată sau să revină lent la poziţia normală. Acest comportament este cauzat de probabilitatea apariţiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleraţie. Uzura progresivă, în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apasată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în cel mai rău caz, să ramână parţial apăsată. Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include instalarea unei placuţe de oţel în ansamblul pedalei de acceleraţie, menită să creeze un spaţiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.

În ceea ce priveşte acţiunea de rechemare în service anunţată la nivel internaţional pentru modelul Prius, Toyota România menţionează că, la nivel naţional, au fost comercializate 7 unităţi din actuala generaţie Prius, ce vor fi verificate în conformitate cu procedura stabilită la nivel internaţional.

ziarul gandul

Lasă un comentariu