Drepturile pasagerilor

Companiile aeriene sunt obligate sa le furnizeze pasagerilor informatii referitoare la drepturile lor, evolutia situatiei, even­­­tuale anulari si durata în­­târzierilor. În cazul întârzierii sau anularii zborului, pasagerii au dreptul de

a li se oferi gratuit mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare, si doua apeluri tele­­fonice, mesaje prin te­lex, tele­­fon sau fax. Daca ora de ple­­care anticipata este la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial (în cazul în­târ­zierii) sau în eventualitatea unei redirectionari, daca ora de plecare anticipata a unui nou zbor este la cel putin o zi dupa ora de plecare programata pen­tru zborul anulat (în cazul anularii), pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hoteliera si transportul dintre aeroport si locul cazarii.

În caz de anulare a zborului, pasagerilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a alege între mai multe variante. Calatorii pot solicita rambursarea, în termen de sapte zile a întregului cost al biletului, la pretul de achizitie pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de calatorie initial al pasagerului, împreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cât mai repede posibil, redirectionarea, în conditii de transport comparabile, spre destinatia finala, cât mai repede posibil.

Sursa: Romania Libera

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!