Una dintre clientele RDS-RCS a aflat cu surprindere ca i se va prelungi automat contractul încheiat cu furnizorul de telefonie, Internet si TV cablu anunta Casa de avocatura Coltuc

Dupa primirea noilor documente, respectiv certificat de casatorie si carte de identitate, clienta s-a prezentat la banca, la furnizorul de electricitate si la medicul de familie, pentru a notifica schimbarea numelui. Daca la acestia a vut de completat câteva formulare, la

 

 

 sediul uneia dintre casieriile RDS-RCS din Bucuresti i s-a spus ca i se va prelungi automat durata contractului cu doi ani.

Numai ca reprezentantii companiei au uitat sa verifice conditiile contractuale. Astfel, reporterii evz.ro au afalt, apelând call center-ul, ca în situatia prezentata clienta poate face toate modificarile necesare, fara ca aceasta sa aiba vreun efect asupra duratei contractului. În plus, operatorul call center a precizat ca schimbarea numelui trebuie realizata cât mai repede posibil, pentru a se evita eventuale probleme în viitor.

Potrivit reprezentantilor Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din România, cazul ar putea fi analizat sub aspectul unei practici comerciale agresive, interzise de Legea 363/2007. Astfel, faptul ca la început i s-a impus clientei prelungirea automata a contractului poate fi considerat o practica comerciala agresiva. Potrivit legii, “o practica comerciala este considerata agresiva daca,  daca, în contextul prezentarii situatiei de fapt si tinând cont de toate caracteristicile si circumstantele, limiteaza sau este susceptibila sa limiteze în mod semnificativ libertatea de alegere sau comportamentul consumatorului mediu cu privire la produs, prin hartuire, constrângere, inclusiv prin utilizarea fortei fizice sau prin influenta nejustificata si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o”.
Sursa: EvZ

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!