Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor a suspendat temporar creditarea in 17 banci

Autoritatea pentru Protectia Consu­ma­torilor a suspendat temporar serviciile de incheiere a contractelor de creditare in 17 unitati bancare, dupa un control rea­lizat in luna iulie din dispozitia prese­din­telui institutiei,

 

 

Constantin Cerbulescu. Actiunea intreprinsa la nivel national viza respectarea prevederilor legale din do­meniul protectiei consumatorilor la pre­starea serviciilor de plata de catre socie­tatile bancare. Sanctiunea privind sus­- pen­darea temporara a incheierii contrac­telor de credit va fi ridicata in momentul in care deficientele vor fi remediate, au anuntat ieri reprezentantii institutiei.

In timpul controlului ANPC desfasu­rat in luna iulie au fost verificate 252 de unitati bancare din toata tara, la 161 dintre acestea constatandu-se abateri privind incheierea contractelor, condi­tiile de modificare a clauzelor contrac­tuale si de denuntare unilaterala a con­tractului. In afara masurii de suspendare tempo­rara a incheierii contractelor de creditare, au mai fost aplicate 66 de amenzi contra­ventionale in valoare to­tala de 527.500 de lei si 95 de averti­smente. In acelasi timp, Comisariatul Regional pentru Protectia Consuma­to­rilor Bucuresti a verificat sap­te operatori economici, unde au fost apli­cate cinci amenzi contraventionale, in valoare de 188.000 de lei si trei averti­smente.
Practici incorecte

Actiunea ANPC a probat netranspa­renta, ambiguitate in formula de calcul a ratei dobanzii, inclusiv clauze de genul „banca isi rezerva dreptul de a revizui oricand rata dobanzii in functie de evolutia indicelui de referinta…“. Insa controlul a descoperit ca, pe perioada in care indicele de referinta mentionat in con­tract a evoluat crescator, banca a crescut rata dobanzii, dar cand acesta a sca­zut, institutia nu a mai facut reduce­rea. Astfel de nereguli au fost constatate in unitati bancare din Brasov si Mures.

Tot in contractele aflate in derulare, ANPC a constatat ca multi consumatori din judetul Timis sunt informati gresit cu privire la valoarea ratei dobanzii pe mo­dul de calcul aplicat conform prevederilor OUG 50/2010. In judetul Sibiu, o banca nu a operat plata comisionului anual de administrare cont, a notificat insa con­sumatorul cu privire la existenta unor restante pe care nu le-a precizat si a ignorat cererile clien­tului de verificare a situatiei contului.
Sursa: Financiarul

Lasă un comentariu