Volksbank: Negociem cu clientii care au probleme, nu si cu cei care ne fac probleme

Volksbank, a treia banca din sistem dupa active si una dintre cele mai contestate de clientii nemultumiti de conditiile de creditare, este în plin proces de a reconfigura oferta de produse si servicii de retail, dupa ce

 

 

 

activitatea de creditare a fost practic blocata de implementarea ordonantei 50, care reglementeaza creditele pentru consumatori.

“Încercam sa redesenam în spate niste proceduri si niste produse cu care sa repornim. Practic, activitatea Volskbank (de vânzare de credite noi – n.red.) este oprita acum, toata lumea fiind ocupata cu implementarea Ordonantei 50 si cu reclamatiile clientilor. Acesta este dezavantajul unei banci mono-produs”, spune Lucian Cojocaru, 42 de ani, care a preluat la jumatatea acestei luni postul de vicepresedinte responsabil cu operatiunile de retail. El are în spate experienta de sapte ani a dezvoltarii operatiunilor de retail la BRD, a doua mare banca locala, de pe pozitia de director comercial al retelei teritoriale.

Încurajati de publicarea ordonantei 50, clientii Volksbank au dat tonul unei miscari fara precedent de retorsiune fata de pozitia dominanta asumata de bancheri în trecut si pregatesc acum procese colective, prin care cer eliminarea unor clauze pe care le considera abuzive din contracte.

Pe lista lor se afla si comisionul “de risc”, care a fost interzis de ordonanta 50 si pe care banca încearca sa îl pastreze acum, dar sub o alta forma. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), care a initiat proiectul de reglementare, a transmis clientilor ca banca nu are voie sa faca acest lucru si i-a sfatuit sa depuna plângeri ori sa mearga în instanta.

Grupul de clienti Volksbank creat pe internet ramâne cel mai numeros, cu peste 4.300 de membri, desi ritmul de noi înscrieri a încetinit vizibil în ultimele saptamâni. Banca are în total peste 70.000 de clienti de retail cu credite în derulare.

Austriecii au crescut foarte rapid în anii trecuti, ajungând cu active de putin peste 5 miliarde de euro pe pozitia a treia în sistem. Costul acestei strategii de a vinde agresiv credite ipotecare sau imobiliare se vede acum, Volksbank fiind confruntata cu pierderi masive, pe fondul nerecuperarii împrumuturilor acordate. La sfârsitul primului trimestru, banca avea în bilant credite neperformante de 675 mil. euro, reprezentând 22% din portofoliul total, potrivit datelor prezentate de grup la Viena.

Negociem cu clientii care au probleme, nu si cu cei care ne fac probleme

Volksbank a desemnat în fiecare unitate câte un consilier care are competente de a discuta cu clientii nemultumiti si de a negocia, în functie de caz, revizuiri de cost. Propunerile bancii merg pâna la revizuirea completa a structurii de pret, cu legarea la un indicator transparent plus o marja fixa, fara alte comisioane, însa principiul de baza este “DAE ramâne nemodificat”.

“Volksbank a fost traditional pozitionata ca un jucator cu costuri reduse si în continuare avem DAE la ipotecare în partea de jos a pietei, la 6%-7% pe an (la euro – n.red.). Negociem cu clientii care au probleme din cauza crizei, dar nu si cu cei care vor sa ne creeze probleme, a caror singura abordare este sa dea banca în judecata”, afirma Cojocaru.
Sursa: ZF

Lasă un comentariu