Cartile de munca se vor inregistra in format electronic anunta Casa de avocatura Coltuc

Cartile de munca nu vor mai fi gestionate de inspectoratele teritoriale de munca (ITM) de la 1 ianuarie 2011, astfel ca toate datele privind evidenta salariatilor, vechimea in munca si dreptul la pensie vor fi inregistrate, in

 

 

format electronic, la casele judetene de pensii.

Masura nu este menita sa contribuie la reducerea cheltuielilor de personal ale Ministerului Muncii, intrucat fostii angajati urmeaza sa ramana pe statele Inspectiei Muncii, dar reprofilati pe activitatea de control.

Pentru cele mai multe IMM-uri, modificarea va implica un cost suplimentar.

Pana acum, firmele cu putini angajati preferau sa achite lunar un comision catre institutie pentru pastrarea si completarea cartilor de munca, de acum inainte trebuie sa angajeze o persoana certificata (de genul colaborarii cu contabilii).

In ceea ce-i priveste pe angajatorii mari, modificarea nu ar trebui sa-i afecteze prea tare, intrucat ei isi tin deja cartile de munca in sediu, au si oameni cu drept de semnatura care pot interveni pe ele, deci singura schimbare ar fi absolvirea acestora de sarcina de a se deplasa la ITM.

Revisal-ul, programul in care se introduc informatiile personale ale angajatului si data deschiderii contractului de munca, ar putea suferi o noua modificare: ar tebuie sa se introduca de la 1 ianuarie si datele salariale ale angajatilor astfel ca va fi nevoie ca firmele sa aiba o persoana certificata pentru folosirea Revisal.

Sursa: Capital

Lasă un comentariu