Cum se depune o reclamatie la ANPC

In situatia in care constatati o neregula la un produs cumparat si nu ati ajuns la o intelegere amiabila cu vanzatorul pentru

 

 

 inlocuirea produsului sau returnarea banilor, aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Vezi in continuare procedura.

Ce este o reclamatie / sesizare?
“Prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris ori prin posta electronica, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale, companiilor si societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite in continuare autoritati si institutii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.

Cine poate depune o reclamatie la ANPC?
„Consumatorul – orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata.

Reclamatiile si sesizarile adresate ANPC pot fi depuse doar de catre consumatori persoane fizice.
Divergentele intre operatorii economici nu intra in sfera de competenta a Autoritatii Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.

Cum depuneti o reclamatie?
Va rugam sa apelati la aceasta modalitate numai dupa ce incercati sa rezolvati amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.

In situatia in care nu ati ajuns la o intelegere cu vanzatorul sau cu administratorul unitatii, atunci aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor.

Primirea reclamatiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic.
Conform prevederilor legale reclamatiile si sesizarile se fac in format scris sau in format electronic si se transmit prin posta clasica sau electronica la sediile comisariatelor judetene sau se depun personal.

Reclamatia sau sesizarea se face in nume personal.

Reclamatia/sesizarea dumneavoastra se rezolva in termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta sa fie insotita de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscala, bon fiscal sau chitanta, contract, certificat de garantie sau alte documente, dupa caz.

Reclamatiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de catre comisarii din cadrul Comisariatelor Judetene trebuie sa indeplineasca conditiile prezentate mai sus. In caz contrar acestea se claseaza din lipsa de informati

2 comentarii la „Cum se depune o reclamatie la ANPC”

  1. sesizare pt penele de curent de 7-8 ore din 29 si 30 august a c pe care nu le putem gestiona din cauza virstei si imposibilitatii de deplasare Numeroasele tel catre Enel Muntenia au rezolvat pt scurt timp spunind ca se lucreaza la scoala 24 care afecteaza cablurile Noi, pensionari fiind nuputem sa intervenim si ni s-a comunicat printr-un vecin ca se vor repeta, ca enelul a atras atentia etc Traversam o per f grea din cauza crizei alimentare si a prod degradate din cauza penelor de lunga durata .Va rugam sa ne ajutati

  2. doresc sa trimit o sesizare care se refera la penele de curent de 7-8 ore in 29 si 30 august la imobilul din str Tunari 46c care s-ar putea repeta pt ca la scoala 24 se fac lucrari care afecteaza cablurile Avind in vedere ca suntem un imobil cu multi pensionari si in ac per de criza alimentara e f greu pt noi,ca ni s-au deteriorat alimentele si prod electrocasnice va rugam sa interveniti caci comunicarea cu Enel Muntenia este dificila si se rezola greu si pt scurt timp .Sunteti singurii care mai faceti ceva in ac tara Multumesc anticipat

Lasă un comentariu