Începe Programul START pentru tinerii antreprenori anunta Casa de avocatura Coltuc

Spre deosebire de OUG nr. 6/2 fe­bruarie 2011, pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, de Programul START pot be­neficia nu numai persoanele juridi­ce, ci şi

 

 

 

persoanele fizice. De ase­menea, la Programul START alocaţia financiară nerambursabilă este de 70% din valoarea cheltuielilor eligibile şi maximum 100.000 de lei pe beneficiar. La celălalt program este de cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 de euro sau echivalentul în lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri .
Programul START pe 2011 a demarat pe data de 13 apri­lie. Decizia nr. 70 a Minis­te­rului Economiei, Comerţu­lui şi Mediului de Afaceri şi a Agen­ţiei pentru Implementarea Proiec­te­lor şi Programelor pentru IMM-uri privind aprobarea Procedurii de im­plementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare – START a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 250 din 8 aprilie 2011.
Bugetul alocat Programului pentru 2011 este de 10.000.000 de lei, din care 800.000 de lei pentru organizarea workshopurilor de pregătire antreprenorială UNCTAD/EMPRE­TEC pentru sprijinirea dezvoltării IMM (în etapa I), iar 9.200.000 de lei pentru finanţarea implementării celor mai bune planuri de afaceri prin Alocaţie Financiară Nerambur­sa­bilă în limita bugetului alocat (eta­pa a II-a).
Beneficiari eligibili
La etapa I pot beneficia de Pro­gram persoanele fizice care înde­pli­nesc următoarele condiţii:
a) să fie cetăţeni români;
b) să nu mai fi beneficiat de finanţare în cadrul acestui Program, nici ca persoană fizică şi nici ca asociat, acţionar, administrator într-o societate comercială care a beneficiat de ajutor financiar nerambursabil în cadrul acestui program în anii anteriori;
c) să aibă studii medii sau superioare.
La etapa a II-a pot beneficia de prevederile Programului societăţile comerciale (microîntreprinderi, în­tre­prinderi mici şi mijlocii) care în­de­pli­nesc cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt organizate în baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile co­merciale;
b) fac parte din categoria IMM: au până la 249 de angajaţi şi reali­zea­ză o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane de euro sau deţin active totale de până la 43 de milioane de euro, echivalent în lei;
c) au capital social integral privat şi sunt persoane juridice române;
d) nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului şi nu au asociaţi, acţio­nari sau administratori care deţin sau au deţinut calitatea de asociaţi/ ac­ţionari/administratori ai altor so­cietăţi comerciale care au beneficiat de alocaţie financiară nerambur­sa­bilă în cadrul Programului START în anii anteriori;
e) administratorul societăţii are cel puţin studii medii definitivate;
f) au cel mult 2 ani de la înregistrare la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie la etapa a II-a şi au ca obiect de activitate cel puţin un cod CAEN eligibil în cadrul Programului pe care accesează;
g) nu au datorii la bugetul gene­ral consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
h) nu se află în stare de dizol­va­re, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
i) nu sunt în dificultate, în conformitate cu prevederile „Liniilor di­rectoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firme­lor în dificultate”, publicate în Jur­nalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
j) nu au fost subiectul unei de­ci­zii a Comisiei Europene de recupe­ra­re a unui ajutor de stat sau, în ca­zul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată.

Ce se finanţează
Obiectul finanţării trebuie să se în­cadreze în una sau mai multe din categoriile eligibile:
a) Echipamente tehnologice (ma­şini, utilaje şi instalaţii de lucru – in­clu­siv software-ul aferent);
b) Aparate şi instalaţii de mă­sură, control şi reglare;
c) Mijloace de transport necesare desfăşurării activităţii/activităţilor pe care s-a accesat programul;
d) Licenţe, brevete, mărci, francize, etichetare ecologică, software;
e) Achiziţionarea de echipamen­te IT (unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/mult­i­fun­c­­ţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activi­tăţii, sisteme audio-video etc.);
f) Achiziţionarea de spaţii de lu­cru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (clă­diri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate). Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă;
g) Achiziţionarea de bunuri pre­văzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi ma­teriale, conform H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului pri­vind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe;
h) Realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate. Se consideră cheltuială eli­gibilă şi taxa de achiziţionare a do­meniului Internet, precum şi achizi­ţio­na­rea softului pentru comerţul online;
i) Achiziţionarea de instalaţii/ echi­pamente specifice în scopul obţi­nerii unei economii de energie, pre­cum şi sisteme care utilizează sur­se regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;
j) Promovarea online a activi­tă­ţilor societăţii comerciale, elabora­rea şi producţia de materiale tipărite de promovare a activităţilor des­fă­şu­rate de societate, pe suport hârtie şi pe suport electronic (nu mai mult de 15% din valoarea cheltuielilor eligibile);
k) Consultanţă pentru întocmi­rea documentaţiei în vederea ob­ţi­nerii finanţării în cadrul prezentului program (nu mai mult de 10% din valoarea cheltuielilor eligibile).

Depunerea solicitărilor
Data înscrierii în etapa I a Progra­mului va fi afişată pe site-ul Agen­ţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri cu 5 zile înainte ca apli­caţia online să devină operaţională. Pen­tru participare, solicitanţii trebuie să completeze online formularele de înscriere, pe site-ul Agenţiei, www.aippimm.ro, aplicaţia de în­scriere fiind operaţională timp de 5 zile.
Înscrierea în etapa a II-a se va face tot online, pe acelaşi site. Soli­ci­tanţii vor completa formularul de preselecţie în termen de 5 zile de la data pe care o va comunica Agenţia. Aceştia vor trebui să ataşeze la cerere şi planul de afaceri, declaraţie pri­vind încadrarea societăţii comerciale în categoria IMM, certificat de ates­tare fiscală cu care să dovedească plata obligaţiilor fiscale.

Lasă un comentariu