Modul de atribuire a licenţei de execuţie pentru traseu, în trafic internaţional, se găseşte reglementat în Normele de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin
Ordinul nr. 1842/2001.
Licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, de către agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. în a cărei rază se află localitatea cap de traseu de pe teritoriul României şi în care operatorul de transport rutier public îşi are sediul ori are deschis un punct de lucru, o filială sau o sucursală pentru care a obţinut exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public.
Pentru atribuirea licenţei de execuţie pentru traseu pentru traseele în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional se vor parcurge următoarele etape:
1) se va depune dosarul;
În vederea atribuirii licenţei de execuţie pentru traseu pentru traseele în cazul transportului rutier de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, operatorul de transport rutier public depune la Direcţia licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. un dosar pentru fiecare licenţă de execuţie pentru traseu solicitată, care trebuie să cuprindă:
– traseul şi graficul de circulaţie propus pentru parcursul intern;
– numele operatorului de transport rutier public şi al partenerului străin;
– lista cuprinzând autovehiculele, pe numere de înmatriculare, pentru care deţine licenţă de execuţie valabilă, cu care se vor efectua cursele pe acel traseu;
– lista cuprinzând autovehiculele de rezervă, pe numere de înmatriculare, pentru care există licenţă de execuţie valabilă şi, dacă este cazul, contractul cu deţinătorul autovehiculelor.
O licenţă de execuţie pentru traseu se poate solicita dacă operatorul de transport rutier public are în localitatea cap de traseu, din care este prevăzută plecarea curselor pe traseul respectiv, sediul sau o filială, sucursală ori un punct de lucru şi spaţiu suficient pentru parcarea autovehiculelor aflate în administrarea sa şi pentru autovehiculele partenerului străin.
Documentele solicitate la eliberarea licenţei de transport rutier public, a licenţei de transport rutier în interes propriu sau a autorizaţiei de transport rutier în interes propriu, precum şi a licenţelor de execuţie se prezintă la sediul agenţiei teritoriale a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R., în copie, ştampilate şi semnate de administratorul societăţii, fiecare copie având înscris în mod expres: «Subsemnatul …, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale privind falsul în declaraţii, că prezentul act este conform cu originalul
2) salariaţii Direcţiei licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. primesc şi înregistrează dosarul, verificând dacă este complet. Acesta se returnează operatorului de transport rutier public dacă nu conţine toate elementele necesare;
3) după analiza dosarului depus se aprobă traseul şi graficul de circulaţie sau se transmit operatorului de transport rutier modificările care trebuie operate în vederea aprobării;
4) dosarul aprobat de Direcţia licenţe, autorizări şi investiţii din cadrul Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. se depune la Direcţia generală de reglementări şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere împreună cu documentele necesare;
Documentele ce urmează să se depună la Direcţia generală de reglementări
şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere împreună cu dosarul aprobat
sunt:
– contractul autentificat perfectat cu un partener străin din ţara de destinaţie sau, în cazul asocierii, contractul de asociere dintre operatorul de transport român şi operatorul de transport străin pentru efectuarea în comun a curselor prevăzute în graficul de circulaţie, cel puţin la paritate pentru partea română;
– abilitarea partenerului străin de către Ministerul Transporturilor din ţara de origine cu privire la efectuarea de către acesta a transportului de persoane prin servicii regulate în trafic internaţional, în traducere autorizată;
– schiţa traseului, cu evidenţierea punctelor de frontieră;
– modelul legitimaţiilor de călătorie;
– perioada de efectuare a transportului de persoane prin servicii regulate pe traseul respectiv.
5) licenţa de execuţie pentru traseu se eliberează după ce operatorul de transport rutier prezintă agenţiei teritoriale a Autorităţii Rutiere Române A.R.R. avizul favorabil al Direcţiei generale de reglementări şi calitatea serviciilor în transporturile rutiere.