Pedepsele de inchisoare cu executare pe rutier, tot mai dese in 2012?Cum comentati?

August 2008: Adrian Cocoana a provocat un grav accident de circulatie, in urma caruia un tanar de 28 de ani si-a pierdut viata. Cocoana a condus cu viteza un Ferrari, a pierdut controlul volanului si a ajuns pe trotuar, unde l-a accidentat mortal pe Lucian Reja. Cocoana a reusit saisi mute procesul la

 

 

Craiova, unde, in prima faza a fost condamnat de Judecatoria Craiova la patru ani de inchisoare cu executare si plata unor daune morale de trei milioane de lei. In apel, condamnarea a fost mentinuta, dar daunele au fost diminuate la doua milioane de lei. In recursul de la Curtea de Apel Craiova, magistratii l-au condamnat pe Cocoana, definitiv, la patru ani de inchisoare cu executare. Motivarea deciziei inca nu a fost redactata.

August 2009: Italianul Giuseppe Lancioninu a oprit la trecerea de nivel cu calea ferata. Masina pe care o conducea a fos tizbita in plin, iari n urma accidentului au murit trei persoane: sotia lui Lancioni, sora geamana a acestuia si inca o femeie. Giuseppe Lancioni a fost trimis in judecata pentru ucidere din culpa, iar procesul s-a judecat la Sannicolau Mare. Magistratii de aici l-au condamnat pe italian la trei ani si sase luni de inchisoare cu executare.

„Inculpatul sustine faptul ca semnalizarea trecerii la nivel cu cale ferata, unde a avut loc accidentul respectiv, nu este corespunzatoare, invocandu-se nesemnalizarea corespunzatoare a trecerii la nivel cu cale ferata. Din imaginile aflate la dosar si din raportul de expertiza, se constata faptul ca trecerea de cale ferata este presemnalizata atat cu indicatoare laterale, cat si pe calea de rulare, astfel ca aceste sustineri sunt neintemeiate. Chiar in ipoteza in care marcajul cu inscriptia nu este prevazut cu vopsea reflectorizanta, presemnalizarea acestui indicator trebuia sa atraga atentia inculpatului asupra trecerii de cale ferata si, chiar in ipoteza, nedovedita de altfel ca, ar fi fost de microbuzul ce venea din fata, acesta avea obligatia de a iesi in afara carosabilului”, se arata in motivarea deciziei de condamnare.

 

„La individualizarea pedepsei, instanta are in vedere pericolul social ridicat al faptelor comise, urmarile produse, respectiv moartea a 3 persoane , avarierea automotorului si intarzierile in circulatia feroviara, atitutudinea inculpatului in fata organelor de urmarire penala si prezentarea sa in fata instantei, lipsa antecendentelor penale cat si celelalte criterii de individualizare prevazute  de art.72 Cod penal , apreciind ca fata de circumstantele comiterii faptelor si de imprejurarile in care acestea au avut loc si de urmarile produse, in cauza se impune aplicarea unei pedepse privative de libertate fata de inculpat”,se mai arata in motivarea deciziei de condamnare. Sentinta a fost mentinuta si la Curtea de Apel, unde s-au majorat si daunele morale, de la 45.000 de lei, la 130.000 de euro.

Iulie 2010: Kechaidis Konstantinos, un sofer de TIR, grec, se indrepta pe DN 6, dinspre Caransebes spre Lugoj. La kilometrul 467 a virat stanga pe sensul opus pentru a intra intr-o benzinarie. Soferul camionului, care avea si o remorca, nu s-a asigurat, iar o motocicleta care a venit din sens opus a intrat in plin in camion. Un tanar de 19 ani si altul de 16 au murit pe loc. In prima instanta,  Kechaidis Konstantinos a fost condamnat la un an si patru luni cu suspendare. Recent, magistratii de la Curtea de Apel Timisoara l-au condamnat pe grec la inchisoare in detentie.

„Instanta constata ca una din conditiile suspendarii conditionate a executarii pedepsei este sa se aprecieze ca scopul pedepsei poate fi atins chiar fara executarea acesteia. Se observa ca la data producerii accidentului, inculpatul circula cu un ansamblu de vehicule format din autocamionul care tracta o remorca. Desi gabaritul unui astfel de vehicul este mare, inculpatul dovedind indiferenta fata de viata participantilor la trafic, a efectuat acea manevra de viraj, pozitionandu-se oblic pe carosabil, astfel ca victimele nu au mai avut nicio sansa de supravietuire. Retinand varsta persoanelor decedate, modalitatea in care a avut loc accidentul si culpa grava a inculpatului, in cauza nu se poate aprecia ca scopul pedepsei poate fi atins si fara executarea efectiva, in conditiile in care acest scop este preventia generala, arata judecatorii in motivarea de condamnare.

Tatal unuia dintre tinerii decedati s-a constituit parte civila si cere daune morale de 9.000.000 de euro. Aspectele civile s-au disjuns intr-un nou dosar, care se judeca la instanta civila.

Iunie 2011: Mohaci Ioan circula pe o sosea din judetul Arad, cand a observat intr-o intersectie un echipaj de politie. Barbatul a oprit masina si a fugit de politisti ascunzandu-se in curtea unei case, dupa o caruta. Agentii l-au gasit si i-au intocmit dosar penal pentru conducere pe drumurile publcie fara a detine permis de conducere. Ancheta a scos la iveala faptul ca Mohaci fusese recidivist, dar a depasit perioada de incercare dispusa de instanta. Fiind considerat recidivist, in prima instanta, magistratii i-au aplicat o pedeapsa orientata spre maximul incadrarii, dar au suspendat executarea, motivand ca scopul reeducarii poate fi atins. La recursul de la Curtea de Apel Timisoara, magistratii au anulat insa sentinta dat in prima instanta. Judecatorii au considerat ca o pedeapsa orientata spre maxim s-a dispus in mod eronat, pentru ca „inculpatul a fost reabilitat, fiind deplin integrat pe plan juridic in societate”.

Lasă un comentariu