Incalcarea principiului „Poluatorul plateste” de noua taxa de poluare

Discriminarea intre cumparatorii de masini noi si cei care cumpara masini vechi (din import sau de pe piata interna) este eliminata, in schimbul unei alte discriminari, care pe de-asupra mai inseamna si o rasturnare a principiului “poluatorul plateste”.S–ar putea deschide procese la Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO), nu numai la Curtea de Justitie a Uniunii Europene, ca pana in prezent, deoarce se incalca dreptul la garantarea proprietatii, ce este un drept constitutional.

 

 

Toate argumentele prin care se castiga pe legea veche sunt pe deplin aplicabile in legea 9/2012.Proprietarii de rable nu vor mai putea vinde!Noua versiune a taxei de poluare, introdusa de la 13 ianuarie, ar putea conduce la blocarea pietei de autoturisme la mana a doua.

Costurile suplimentare care vor trebui suportate de cei care doresc sa-si vanda masinile mai vechi se pot ridica la mii de euro, in conditiile in care o masina la mana a doua nu este tocmai scumpa in sine.

Prin urmare, o masina veche ar ajunge la un pret similar uneia noi, ceea ce ar ingradi libertatea proprietarilor de a dispune asa cum doresc de proprietatea lor, potrivit specialistilor.

Aproximativ 2,5 milioane de autoturisme au fost inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007, iar proprietarii trebuie sa plateasca, potrivit noii legi, taxa de inmatriculare.

Pentru o Dacia veche, de exemplu, care ar putea fi vanduta la un pret de circa 2.500 de euro, taxa de poluare se ridica la aproximativ 1.500 de euro. In aceste conditii, este putin probabil sa fie gasiti doritori pentru a mai da aceasta suma pe o Dacie veche, avand posibilitatea sa cumpere una noua. O alta problema importanta este cea a persoanelor care si-au cumparat masini prin leasing inainte de 2007, iar acum vor sa le treaca pe numele lor. Legea nu specifica foarte clar daca se plateste taxa de poluare raportat la valoarea initiala a masinii sau la valoarea reziduala.

In primul caz, taxa de poluare ar fi extrem de ridicata, prin urmare persoanele respective ar putea sa nu-si mai permita sa achizitioneze masina la valoarea reziduala.

Nu in ultimul rand, exista marea problema a recuperarii diferentei de taxa platita dupa data de 1 iulie 2008.

 

 

 

 

 

Un comentariu la „Incalcarea principiului „Poluatorul plateste” de noua taxa de poluare”

  1. am cumparat o masina din 2010 cu taxa de prima inmatriculare platita in acelasi an de proprietar, fiind noua. cand am fost azi la buzau sa o inmatriculez mi/au cerut adeverinta de la anaf ca vechiul proprietar nu a recuperat taxa si au refuzat inmatricularea.e legal?

Lasă un comentariu