Băncile au pierdut 1.000 de procese cu clienţii de la sfîrşitul anului 2011

Băncile au pierdut circa 1.000 de procese intentate de proprii clienţi de la sfîrşitul lui 2011 pînă în prezent, a declarat Marius Coltuc, avocat al Casei de avocatură Coltuc, într-o conferinţă de presă.

”Dacă am face un top al hotărîrilor cîştigate de clienţi în 2012, definitive şi irevocabile, pe primul loc sînt clienţii Volksbank, locul 2 – OTP Bank, locul 3 – BCR, locul 4 – UniCredit, locul 5 – Piraeus Bank, locul 6 – Banca Transilvania. Dintre toate acestea, cele mai multe sînt la Volksbank, cam 160. Ca medie sînt 100 de procese cîştigate împotriva fiecărei bănci”, a spus Coltuc.

”La Volksbank, 95% dintre procesele cîştigate au în vedere comisionul de risc care, în absolut toate cazurile relevante din instanţă, este abuziv. Este vorba despre o modificare multilaterală a dobînzii în funcţie de schimbările semnificative pe piaţa monetară. Mai avem un comision surpriză de monitorizare poliţă de asigurare pe care foarte mulţi clienţi îl scapă. Per total implică anumite costuri. Fiecare a plătit în plus pentru aceste comisioane abuzive de risc şi de monitorizare în jur de 2.000 de euro. Pe Volksbank nu o interesează ce se întîmplă cu clienţii. La BCR este un comision de administrare abuziv şi un comision de riscuri, care se aplică la creditele de nevoi personale. La OTP sînt probleme foarte foarte mari pentru că se modifică dobînda. Asta fără niciun fel de justificare. Se invocă un articol destul de permisiv din anexa 1, litera A, din legea 193/2000, anume că poate modifica unilateral preţul creditului dacă are motive întemeiate. Dar întreaga dispoziţie prevăzută în anexă trebuie să se coroboreze cu toate celelalte”, a mai afirmat avocatul.

El este de părere că se uită un lucru, anume că toate procesele cîştigate la sfîrşitul lui 2011 – 2012, pînă acum sînt rezultatul unor cereri depuse în anul 2010 şi poate la începutul lui 2011.

Lasă un comentariu