Consilier juridic

Practicantii unei astfel de ocupatii acorda consultantã de specialitate compartimentelor din cadrul instituþiei si reprezentând în instanþe judecãtoresti  unele dosare ale acesteia.

 

Ce face un consilier juridic?

• Primeste si studiazã actele normative emise de serviciile de specialitate dupã care acordã avizul

de legalitate;

• Evalueazã dovezile si se pregãteste dezvoltând strategii si argumente pentru sustinerea

dosarului;

• Urmãreste desfãsurarea proceselor prin þinerea evidenþei termenelor de proces, întocmirea

actelor necesare prezentarea la termenele de judecatã cu completãri si dovezi noi;

• Întocmeste grafice individuale fiecãrui dosar cu termenele de depuneri a actelor si prezentãri în

faþa instanþei, recursuri;

• Depune acte doveditoare si probatorii la dosar cause, necesare desfãsurarii procesului;

• Studiazã constituþia, legislaþia nou apãrutã, deciziile, regulamentele, hotãrârile pentru a identifica

toate aspectele importante susþinerii dosarelor;

• Acordã consultaþii de specialitate compartimentelor din cadrul instituþiei;

• Acordã consultaþii cetãþenilor cu privire la solicitãrile acestora si cu modalitãti legale de rezolvarea

a lor;

• Identificã si analizeazã sursele de informaþii si bazele de date în cazul documentelor depuse la

dosare pentru a verifica autenticitatea lor;

• Primeste si verificã cu atenþie cererile solicitanþilor pentru a identifica informaþia solicitatã si a

îndruma pe acestia spre organele specializate;

• Comunicã funcþionarilor din instituþie sau din alte instituþii ale administraþiei publice locale sau

centrale despre diverse dosare ºi demersul în instanþã al acestora;

• Arhiveazã documentele/dosarele prin înregistrarea si conservarea tuturor actelor juridice emise

de instituþia respectivã;

• Consemneazã în registrul de intrare-iesire citatiile, actele juridice, folosite în timpul proceselor;

• Primeste, înregistreazã studiazã(din punct de vedere al formei, conþinutului, în conformitate cu

prevederile legale) si avizeazã acte normative

• Elaboreazã si actualizeazã baza de date juridicã a instituþiei conform legislaþiei în domeniu

 

Contextul muncii

B1. Mediul fizic

• Majoritatea activitãþilor se desfãsoarã în spatiu protejat

B2. Mediul socio-organizational

• Sarcini sunt nestructurate

• Munca se desfãsoarã dupã un orar fix

• Au foarte mare liberate de decizie dar suportã consecintele erorilor

• Sunt foarte frecvente interacþiunile interpersonale fatã în fatã cu colegii, clienþii

 

C. Nivelul de educatie si calificare

Exercitarea oricãrei ocupatii necesitã un anumit traseu de educaþie sau training finalizat printr-o calificare.

Conform Cadrului European al Calificãrilor (EQF) existã 8 niveluri de calificare (N1-N8).

• Studii superioare de specialitate (nivel licentã)

 

D. Cunostinte si deprinderi

Cunostintele colectii de informaþii relaþionate, specifice unui domeniu. Ele sunt rezultatul învãtãrii formale sau non/informale. Deprinderile sunt cunostinþele procedurale, adicã blocuri de cunostinþe despre cum sã faci o activitate (proceduri, strategii, tehnici), de regula cu o anumita unealta.

Cunostinte referitoare la: Tipuri de deprinderi

• Legislatie si guvernare

• Sigurantã publicã si securitate

• Servicii clienþi si personal

• Limbã strãinã

• Comunicaþie si media

• Administraþie si management

• Deprinderi folosite în învãtare

• Deprinderi de rezolvare a problemelor

• Deprinderi de muncã cu sisteme tehnice

• Deprinderi de gestionarea resurselor

 

E. Aptitudinile

Aptitudinea reprezintã un set de procese cognitive, psihomotorii sau senzoriale necesare pentru a obtine performantã într-o gamã de activitãti. Succesul în activitatea respectivã presupune pe lângã aptitudini, un set de cunostinþe dobândite printr-o rutã educationalã.

Lasă un comentariu