avocat divort cluj -Ghid pentru obtinerea cetateniei romane

Cum se solicita informatii despre stadiul dosarului?
Informatiile legate de stadiul dosarului sunt furnizate, in mod expres, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire adresata ANC sau personal avocat divort cluj

 

Cum se comunica ordinul de acordare a cetateniei romane?
Ordinul de acordare a cetateniei romane se comunica solicitantului prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Care este termenul legal de avizare a cererii de redobandire a cetateniei romane?
Termenul legal de avizare a cererii de redobandire a cetateniei romane este de maximum 5 luni de la data la care se constata ca dosarul este complet. Dosarul este complet in momentul in care se constata ca actele sunt depuse in integralitatea lor, sunt valide, si s-au obtinut toate avizele de la institutiile cu care ANC conlucreaza.

Care sunt etapele urmatoare in vederea obtinerii documentelor de identitate?
Dupa obtinerea certificatului de cetatenie, persoanele se vor prezenta la Oficiul Starii Civile, pe raza localitatii in care isi au domiciliul, in vederea transcrierii in limba romana a tuturor actelor de stare civila.
Pentru cei cu domiciliul in Bucuresti, singurul Oficiu de Stare Civila la care se pot adresa este cel situat in Sectorul 1, strada Maresal Averescu nr.17.

Cei care au domiciliul in alte localitati din tara, se vor prezenta la Oficiul de Stare Civila al resedintei de judet (ex.: judetul Iasi – la Iasi; judetul Vrancea – la Focsani; judetul Prahova – la Ploiesti).

Dupa transcrierea documentelor de stare civila in limba romana, persoanele se vor prezenta la Biroul Evidenta Persoanei, situat in localitatea in care isi au domiciliul, cu urmatoarele documente:

  •  certificatul de nastere, original si copie
  •  certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie
  •  hotarare de divort, daca este cazul, original si copie
  •  actul de proprietate, original si copie. in cazul in care persoana nu este titularul spatiului de locuit este necesara prezenta proprietarului pentru a-si da acordul
  •  documentul prin care se atesta achitarea contravalorii cartii de identitate, in valoare de 7 lei. Aceasta se achita la oficiile postale, la CEC, direct la ghiseu sau, pentru Bucuresti, la Directia Generala Impozite si Taxe Locale – Sector 1
  •  timbru fiscal sau taxa de timbru in valoare de 4 lei

La inmanarea cartii de identitate se restituie lucratorului de la Biroul Evidenta Persoanei permisul de sedere temporara.

Cand se depune juramantul de credinta fata de Romania?
In termen de 3 luni de la data comunicarii ordinului presedintelui ANC de acordare sau redobandire a cetateniei romane, persoanele care dobandesc sau redobandesc vor depune juramantul de credinta fata de Romania.

Cand se elibereaza certificatul de cetatenie romana?
Dupa depunerea juramantului, Comisia pentru Cetatenie elibereaza certificatul de cetatenie romana.

Unde pot fi depuse cererile pentru redobandirea cetateniei romane?
Cererile pot fi depuse la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie precum si la Birourile teritoriale pentru cetatenie din Iasi, Galati, Suceava, Timisoara si Cluj-Napoca, fara a fi nevoie de un permis de sedere pe teritoriul Romaniei.

In ce conditii se pot depune cereri printr-un reprezentant legal (mandatar sau avocat)?
Cererile se depun printr-un reprezentant legal doar in cazuri temeinic justificate medical prin acte doveditoare.

Lasă un comentariu