caut avocat / Lipsa unui plan de afaceri, cauza principala de faliment

“Si mai putini intreprinzatori stiu sa genereze o proiectie de cash-flow, astfel incat sa intrevada pe un anumit interval de timp cum vor evolua sumele pe care le vor avea de plata (la stat si la furnizori), cum si cand trebuie acoperite etc; faptul ca nu stiu- nu este o problema; daca insa nu se intereseaza la cei care stiu- atunci pot avea o problema”, a aratat Mirela Serban. Desigur, ar fi bine ca business planul si proiectiile financiare sa fie realizate de catre specialisti, dar pot fi utilizate si forme intuitive si mai putin elaborate.

Dupa ce ia hotararea de a infiinta o firma, un intreprinzator ar trebui sa faca doua lucruri decisive pentru primul an de viata al business-ului respectiv: sa contacteze un avocat si o firma de contabilitate, pentru a cunoaste din start principalele obligatii legale, contabile si fiscale care ii revin sau care l-ar avantaja. „Va infiinta un SRL, o Intreprindere Individuala sau o Microintreprindere? Cum, cand si cat trebuie sa plateasca impozit pe venit? Va avea tranzactii comunitare? Daca da- ce trebuie sa considere? Salariati? Punct de lucru? Trebuie o casa de marcat? Majoritatea nu stiu multe lucruri si este normal, dar este esential sa se informeze din start… Am intalnit, de exemplu, cazuri in care firma functiona de ceva timp avand vanzari directe catre populatie si se chinuiau sa administreze situatia bonurilor de la casa de marcat desi, serviciile fiind prestate prin deplasare la diversi clienti (servicii de instalare, reparatii etc. la domiciliul clientului), conform legii, nu era necesara o casa de marcat…”, a aratat Mirela Serban.

Lasă un comentariu