Regulamentul instantelor judecatoresti modificat

In Monitorul Oficial nr. 797 din 28 noiembrie 2012 a fost publicata Hotararea nr. 975/2012 a Consiliului Superior al Magistraturii pentru modificarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005.

In cadrul Hotararii se arata:

Daca mai multi judecatori decat este necesar solicita mutarea la alta sectie sau, dupa caz, isi exprima acordul in acest sens ori niciun judecator nu este de acord cu repartizarea la alta sectie, vor fi avute in vedere, in ordine ierarhica, urmatoarele criterii de selectie:

a) experienta profesionala anterioara in domeniul de activitate al sectiei la care se doreste mutarea;
b) absolvirea cursurilor de formare profesionala in domeniul respectiv;
c) pregatirea profesionala realizata prin doctorat, masterat, studii postuniversitare, sustinere de referate sau lucrari in congrese, seminare, alte forme de dezbatere, articole sau studii aparute in publicatii de specialitate, precum si specializarea pentru care s-a optat la concursul de promovare in functii de executie;
d) vechimea in functia de judecator.

In cazul aplicarii criteriului vechimii, va fi avuta in vedere vechimea cea mai mare in functia de judecator, daca mai multi judecatori decat este necesar solicita mutarea la alta sectie sau, dupa caz, isi exprima acordul in acest sens, ori vechimea cea mai mica in functia de judecator, in situatia in care niciun judecator nu este de acord cu repartizarea la alta sectie.

In aplicarea criteriilor vor fi avute in vedere, cu prioritate, in masura posibilului, sectiile cu un domeniu de activitate apropiat de cel al sectiei la care se doreste repartizarea si, in cadrul acestui criteriu, volumul de activitate al sectiei de la care se intentioneaza mutarea.

La solicitarea judecatorului ce urmeaza a fi repartizat la alta sectie, colegiul de conducere poate aproba o perioada de maximum doua luni in care acesta sa nu participe la sedintele de judecata si sa aiba posibilitatea formarii profesionale, in functie de specializarea noii sectii.

Lasă un comentariu