GUVERNUL ROMÂNIEI
ORDONANŢĂ DE URGENȚĂ
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
Având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru perfecţionarea şi flexibilizarea sistemului achiziţiilor publice, în caz contrar existând riscul diminuării gradului de cheltuire a fondurilor alocate, inclusiv a fondurilor comunitare, consecinţa cea mai gravă în acest caz reprezentând-o amânarea/întârzierea implementării unor proiecte de investiţii majore, cu impact social şi economic la nivel naţional sau local,
Ţinând cont de angajamentele asumate de Guvern prin Scrisoarea de intenție și Memorandumul tehnic de înțelegere cu Fondul Monetar Internațional din 8 iunie 2012,ce privesc creșterea eficienței și transparenței procedurilor de achiziții publice ca prioritate de vârf şi având în vedere faptul că nerespectarea obligațiilor asumate atrage după sine dificultăți în asigurarea și utilizarea fondurilor aferente restructurării și reformării activitaților de interes general, putând fi sistate plățile pentru programele operaţionale,
Luând în considerare perioada lungă pe care o presupune procedura parlamentară precum şi faptul că prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.251/2011 al Comisiei din 30 noiembrie 2011 de modificare a Directivelor 2004/17/CE, 2004/18/CE şi 2009/81/CE ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte pragurile de aplicare a acestora în cazul procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii au intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2012, devine necesară adaptarea legislaţiei naţională astfel încât să asigure transpunerea directivelor aşacum au fost acestea modificate, cu atât mai mult cu cât necorelarea cuprevederile Regulamentului menţionat conduce la existenţa unor discrepanţe între pargurile prevăzute de legislaţia naţională şi cele prevăzute de legislaţia europeană, ceea ce poate crea confuzii in luarea deciziilor de catre instanțele de judecata.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
GUVERNUL ROMÂNIEI adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă:
Art. I. – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
- 1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:
”Art. 1 – Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează regimul juridic al contractului de achiziţie publică, al contractului de concesiune de lucrări publice şi al contractului de concesiune de servicii, procedurile de atribuire a acestor contracte, precum şi modalităţile de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva actelor emise în legătură cu aceste proceduri.”
- 2. La articolul 2 alineatul (2),litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„f) eficienţa utilizării fondurilor;”
- 3. La articolul 3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„f) contract de achiziţie publică – contractul, asimilat, potrivit legii, actului administrativ, care include şi categoria contractului sectorial, astfel cum este definit la art. 229 alin. (2), cu titlu oneros, încheiat în scris între una sau mai multe autorităţi contractante, pe de o parte, şi unul sau mai mulţi operatori economici, pe de altă parte, având ca obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii;”
- 4. La articolul 3, după litera k) se introduce o nouă literă, lit. k1), cu următorul cuprins:
„k1) fişa de date – document al documentaţiei de atribuire ce cuprinde informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresă – inclusiv telefon, fax, e-mail , persoane de contact, mijloace de comunicare, formalităţi care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de atribuire, dacă sunt solicitate de autoritatea contractantă, toate cerinţele minime de calificare, precum şi toate documentele care urmează să fie prezentate de ofertanţi/candidaţi pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie, instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare, informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare, instrucţiuni privind căile de atac prevăzute de lege, precum şi orice alte informații prevăzute de legislația în domeniu.”
- 5. La articolul 3, după litera s1) se introduce o nouă literă, lit. s2), cu următorul cuprins:
„s2) persoane cu funcţii de decizie- conducătorul autorităţii contractante, membrii organelor decizionale ale autorităţii contractante ce au legătură cu procedura de atribuire, precum şi orice alte persoane din cadrul autorităţii contractante ce pot influențaconţinutul documentaţiei de atribuire şi/sau procedura de atribuire.”
- 6. La articolul 9, literele c) şi c1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„c) atribuirea, de către o entitate juridică fără calitate de autoritate contractantă, a unui contract de lucrări, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
– respectivul co ntract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de către o autoritate contractantă;
– valoarea estimată a respectivului contract este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro;
c1) atribuirea, de către o entitate juridică fără calitate de autoritate contractantă, a unui contract de servicii, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
– respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de către o autoritate contractantă;
– valoarea estimată a respectivului contract este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro;”
- 7. La articolul 13, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„d) se referă la prestarea de servicii financiare în legătură cu emiterea, cumpărarea, vânzarea sau transferul valorilor mobiliare ori al altor instrumente financiare, în special operaţii ale autorităţii contractante efectuate în scopul atragerii de resurse financiare şi/sau de capital, precum și prestarea de servicii de către bănci centrale.”
- 8. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19 – Autoritatea contractantă achiziţionează direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei alsumei de 30.000 euro fără TVA pentru fiecare achiziţie de produse, servicii ori lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ.”
- 9. După articolul 19 se introduce un nou articol, art.191, cu următorul cuprins:
„Art. 191 – (1) În situaţia prevăzută la art. 19, autoritatea contractantă transmite în SEAP o notificare cu privire la achiziţia directă a cărei valoare depășește echivalentul în lei alsumei de 5.000 euro fără TVA, în cel mult 10 zile de la data primirii documentului justificativ ce stă la bazaachiziţiei realizate.
(2) Transmiterea notificării prevăzute la alin. (1) se va efectua în format electronic prin utilizarea aplicaţiei disponibile la adresa de Internet www.e-licitatie.ro. şi va cuprinde următoarele informaţii:
a) denumirea şi datele de identificare ale operatorului economic;
b) obiectul achiziţiei;
c) codul CPV;
d) valoarea achiziţiei;
e) cantitatea achiziţionată;
f) data realizării/atribuirii achiziţiei.”
- 10. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20 – (1) Autoritatea contractantă atribuie contractul de achiziţie publică prin aplicarea procedurilor de licitaţie deschisă sau licitaţie restrânsă.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantă poate aplica celelalte proceduri prevăzute la art. 18 alin. (1), după caz, numai în circumstanţele specifice prevăzute la art. 94, art. 110 alin. (1), art. 122 sau art. 124.”
- 11. După alineatul (6)alarticolului28, se introduce un nou alineat, alin. (7), cu următorul cuprins:
„(7)În cazul contractelor de servicii aferente realizării investiţiilor publice şi/sau a lucrărilor de intervenţie asupra acestora, valoarea estimată cuprinde și cuantumul aferent procentului de diverse şi neprevăzute, astfel cum acestea au fost definite de către proiectant în devizul general, prin raportarea acestui procent la valoarea estimată a contractului şi fără a aduce atingere prevederilor art. 122 lit. i), respectiv art. 252 lit. j).”
- 12. După alineatul (2) alarticolului 29, se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
„(21) Valoarea estimată cuprindeși cuantumulaferentprocentului de diverse şi neprevăzute, astfel cum acestea au fost definite de către proiectant în devizul general, prin raportarea acestui procent la valoarea estimată a contractuluişi fără a aduce atingere prevederilor art. 122 lit. i), respectiv art. 252 lit. j).”
- 13. Alineatul (2) al articolului 33 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Documentaţia de atribuire cuprinde:
a) fișa de date;
b) caietul de sarcini sau documentaţia descriptivă, aceasta din urmă fiind utilizată în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv sau de negociere;
c) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.”
- 14. După alineatul (2) al articolului 33, se introduc douănoi alineate, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
„(3) Cerințele/criteriile de calificare și/sau selecție, care se regăsesc în caietul de sarcini sau documentația descriptivă și care nu sunt preluate în fișa de date/invitaţia de participare/anunţul de participare, sunt considerate clauze nescrise.
(4) Orice factor de evaluare cuprins în documentația de atribuire, care nu se regăseşte în invitația de participare/anunțul de participare este considerat clauză nescrisă.”
- 15. Articolul 331se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 331 – (1) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice evaluează, înainte de transmiterea spre publicare a invitaţiei de participare/anunțului de participare, conformitatea cu legislația aplicabilă în domeniul achizițiilor publice a documentației de atribuire aferente contractelor de achiziție publică care intră sub incidenţa prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, fără ca această evaluare să aibă în vedere caietul de sarcini sau documentația descriptivă, după caz.
(2) În termen de maximum 10 zile de la data primirii documentației în SEAP, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice:
a) emite autorității contractante acceptul în vederea inițierii procedurii de atribuire;
sau
b) informează autoritatea contractantă asupra neconformităților constatate la nivelul documentației de atribuire și a motivului pentru care acestea nu sunt în concordanță cu prevederile legale privind achizițiile publice.
(21) Documentația de atribuire retransmisă de autoritatea contractantă ca urmare a incidenţei prevederilor alin. (2) lit. b) este evaluată de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în termen de maximum 3 zile de la data repostării acesteia în SEAP.
(3) Documentele transmise în SEAP de către autoritățile contractante vor fi semnate cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
(4) Autoritatea contractantă încărcă în SEAP, odată cu documentaţia de atribuire, o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal ce va conține datele de identificare ale persoanelor ce dețin funcții de decizie în cadrul autorităţii contractante. Acest document nu are caracter de document public.”
- 16. La articolul 431 alineatul (2), literaa) se modifică și va avea următorul cuprins:
”a) cuantumul garanţiei de participare, menţionat şi în invitaţia de participare/anunţul de participare, în sumă fixă ce nu poate depăşi 2% din valoarea estimată a contractului, dar nu mai puţin decât sumele prevăzute la art. 2781 alin.(1);”
- 17. La articolul 49, alineatul (2),după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
„c) erata la anunţul/invitaţia de participare ce modifică/completează informaţiile publicate în anunţul/invitaţia de participare.”
- 18. După articolul 50 se introduce un nou articol, art. 501, cu următorul cuprins:
„Art. 501 – (1) Eratele prevăzute la art.49 alin.(2) lit.c) se verifică de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în termen de 2 zilede la data primirii în SEAP.
(2) Prevederile art.49 alin.(3)-(7) se aplică în mod corespunzător.
(3) Modificarea/completarea criteriilor de calificare şi selecţie, în condiţiile prevăzute la art.179 alin.(4), se face în mod obligatoriu prin publicarea unei erate şi cu prelungirea perioadei necesare elaborării candidaturilor/ofertelor.
(4) În cazul contractelor a căror valoare este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art.55 alin.(2), autoritatea contractantă publică orice modificare/completare a informaţiilor cuprinse în anunţul de participare, prin intermediul eratei, atât în SEAP, cât şi în JOUE.
(5) Este interzisă modificarea/completarea informaţiilor cuprinse în invitația de participare/anunţul de participare prin intermediul clarificărilor şi fără publicarea unei erate.”
- 19. La articolul 51 alineatul (1), litera c)se modifică şi va avea următorul cuprins:
„c) valoarea estimată a contractelor de lucrări, care urmează să fie atribuite în următoarele 12 luni, este egală sau mai mare decât echivalentul în lei alsumei de 5.000.000 euro.”
- 20. Alineatul (2) al articolului 55se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a) – c), iar valoarea estimată a contractului de furnizare sau de servicii care urmează să fie atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 400.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro.”
- 21. Alineatul (2) al articolului 57se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a) – c), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care a fost atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 400.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care a fost atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro.”
- 22. Alineatul (1) al articolului 58 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) În cazul atribuirii contractelor de publicitate media, cu o valoare estimată mai mare decât cea prevăzută la art. 19, autoritatea contractantă are obligația de a publica un anunț de participare și un anunț de atribuire, în sistemul informatic de utilitate publică disponibil pe internet, la o adresă dedicată, precum și pe pagina proprie de internet.”
- 23. După articolul 691 se introduce un nou articol, art. 692, cu următorul cuprins:
„Art. 692 – (1) Autoritatea contractantă precizează în fişa de date/invitaţia de participare/anunțul de participare numelepersoanelor ce deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante.
(2) Autoritatea contractantă publică în SEAP denumirea și datele de identificare ale ofertantului/candidatului/ofertantului asociat/subcontractantului/terţului susţinător, în termen de maximum 5 zile de la expirarea termenului limită de depunere a candidaturilor/ofertelor, cu excepția persoanelor fizice, pentru care sepublică numai numele.”
- 24. Articolul 72 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 72 – (1) Autoritatea contractantă prelungește perioada pentru elaborarea ofertelor în cazul în care:
a) acestea nu pot fi elaborate decât după vizitarea amplasamentelor sau după consultarea la faţa locului a unor documente-anexă la caietul de sarcini;
b) autoritatea contractantă nu are posibilitatea de a transmite documentaţia de atribuire sau răspunsul la solicitarea de clarificări în termenele limită stabilite de prezenta ordonanţă de urgenţă, deşi a primit în timp util o solicitare în acest sens;
c) perioada de timp stabilită conform art. 71 nu este suficientă pentru elaborarea ofertelor şi/sau pentru pregătirea documentelor de calificare care sunt solicitate prin documentația de atribuire.
(2) În oricare din situațiile de la alin. (1), data limită de depunere a ofertelor se decalează, prin publicarea unei erate, cu o perioadă suficientă, astfel încât orice operator economic interesat să dispună de un timp rezonabil necesar pentru obţinerea informaţiilor complete şi relevante pentru elaborarea ofertei.”
- 25. Alineatul (2) al articolului79 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), aceasta din urmă răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care se respectă, în mod cumulativ, următoarele:
a) perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data limită de depunere a ofertelor;
b) răspunsul nu modifică informaţiile deja publicate, nu afectează modul de elaborare a ofertelor şi nici nu devine necesară publicarea unei erate.”
- 26. După alineatul (2) al articolului 79 se introduceun nou alineat, alin. (3) , cu următorul cuprins:
“(3) Reprezintă abateri grave de la prevederile legislative în sensul art.209 alin.(1) lit.c)următoarele:
a) cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1),şi prin răspunsul la solicitarea de clarificare se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate;
b) cazul în care autoritatea contractantă constată din oficiu că sunt necesare clarificări cu privire la documentaţia de atribuire șiprin clarificarea adusă se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate.”
- 27. Articolul 80 se modifică și va avea următorul cuprins:
“Art. 80 – Autoritatea contractantă deschide ofertele la data, ora şi adresa indicate în anunţul de participare, sau în erată, dacă este cazul, cu excepţia situaţiei în care termenul de depunere a ofertelor a fost decalat în urma suspendării procedurii.”
- 28. După alineatul (4) al articolului 85 se introduce un nou alianeat, alin. (5) cu următorul cuprins:
„(5) Prevederile art.78 şi79 se aplicăîn mod corespunzător, raportându-se la data limită de depunere a candidaturilor.”
- 29. Alineatul (2) alarticolului 92 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), aceasta din urmă va răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care se respectă, în mod cumulativ, următoarele:
a) perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data limită de depunere a ofertelor;
b) răspunsul nu modifică informaţiile deja publicate/transmise, nu afectează modul de elaborare a ofertelor şi nici nu devine necesară publicarea unei erate.”
- 30. După alineatul (2) al articolului 92 se introduceun nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
“(3) Reprezintă abateri grave de la prevederile legislative în sensul art.209 alin.(1) lit.c) următoarele:
a) cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), şi prin răspunsul la solicitarea de clarificare se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate;
b) cazul în care autoritatea contractantă constată din oficiu că sunt necesare clarificări cu privire la documentaţia de atribuire, fiind pusă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), și prin clarificarea adusă se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate.”
- 31. După alineatul (3) al articolului101 se introduce un nou alianeat, alin. (4) cu următorul cuprins:
„(4) Prevederile art.78 şi 79 se aplică în mod corespunzător, raportându-se la data limită de depunere a candidaturilor.”
- 32. După alineatul (4) al articolului 116se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
„(5) Prevederile art. 78 şi 79 se aplicăîn mod corespunzător, raportându-se la data limită de depunere a candidaturilor.”
- 33. Alineatul (2)al articolului 1192se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), aceasta din urmă răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care se respectă, în mod cumulativ, următoarele :
a) perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data limită de începere a negocierilor,
b) răspunsul nu modifică informaţiile deja publicate/transmise, nu afectează modul de elaborare a ofertelor şi, după caz, nici nu devine necesară publicarea unei erate.”
- 34. După alineatul (2) al articolului1192se introduceunnou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
“(3) Reprezintă abateri grave de la prevederile legislative în sensul art.209 alin.(1) lit.c) următoarele:
a) cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), şi prin răspunsul la solicitarea de clarificare se modifică informaţiile deja publicate şi se afectează modul de elaborare a ofertelor şi, după caz, devine necesară publicarea unei erate;
b) cazul în care autoritatea contractantă constată din oficiu că sunt necesare clarificări cu privire la documentaţia de atribuire, fiind pusă în imposibilitate de a respecta termenul prevăzut la alin. (1), și prin clarificarea adusă se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi, după caz, devine necesară publicarea unei erate.”
- 35. Articolul 124 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 124 – Peste pragul prevăzut la art. 19, autoritatea contractantă poate aplica procedura de cerere de oferte în cazul în care valoarea estimată, fără TVA, a contractului de achiziţie publică este mai mică decât echivalentul în lei al următoarelor praguri:
a) pentru contractul de furnizare: 130.000 euro;
b) pentru contractul de servicii: 130.000 euro;
c) pentru contractul de lucrări: 5.000.000 euro.”
- 36. La articolul 150, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„d) autoritatea contractantă atribuie fiecare contract ofertantului care a prezentat cea mai bună ofertă, pe baza criteriului de atribuire precizat în documentaţia de atribuire, în temeiul căruia a fost încheiat acordul-cadru.”
- 37. Alineatul (2) alarticolului 158se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Autoritatea contractantă stabilește o dată limită de depunere a ofertelor orientative care, raportată la data publicării anunţului de participare simplificat prevăzut la alin. (1), nu trebuie să fie mai devreme de:
a) 15 zile, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 32, este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro;
b) 5 zile, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 32, este mai mică decât echivalentul în lei al sumei de130.000 euro.”
- 38. Articolul 163se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 163- În cazul contractelor de lucrări și servicii care presupun prestații intelectuale, cum ar fi consultanţă, proiectare şi altele asemenea, nu pot face obiectul licitaţiei electronice acele aspecte ale ofertei care implică evaluarea unor elemente necuantificabile, respectiv care nu pot fi exprimateîn cifre sau în procente.”
- 39. Articolul 170se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 170 – Ofertantul elaborează oferta în conformitate cu prevederile din documentaţia de atribuire și indică în cuprinsul acesteia care informații din propunerea tehnică şi/sau din propunerea financiară sunt confidențiale,clasificate, sau suntprotejate de un drept de proprietate intelectuală.”
- 40. Alineatul (4) L articolului179 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Orice modificare şi/sau completare a criteriilor de calificare şi selecţie precizate conform alin. (3) conduce la anularea procedurii de atribuire, cu excepţia:
a) modificărilor dispuse prin decizia Consiliului;
b) modificărilor dispuse prin hotărâri ale instanţelor judecătorești;
c) măsurilor de remediere dispuse de autoritatea contractantă în temeiul art. 2561 alin. (3) si art. 2563 alin. (1).”
- 41. După alineatul (4) al articolului 179 se introduce un nou alineat,alin. (5), cu următorul cuprins:
„(5) Orice modificare de natura celor permise conform prevederilor alin.(4) se realizează cu prelungirea perioadei de depunere a candidaturilor/ofertelor, astfel încât operatorii economici să beneficieze de un interval de timp suficient pentru pregătirea documentelor de calificare şi/sau selecţie, respectiv, după caz, pentru elaborarea ofertelor.”
- 42. Alineatele (1)și (2) ale articolului 200 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 200 –(1) În termen de 25de zile de la data deschiderii ofertelor, autoritatea contractantă stabilește oferta câştigătoare, pe baza criteriului de atribuire precizat în invitaţia de participare/anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire, dacăoferta respectivă îndeplineşte toate condiţiile de admisibilitate care rezultă din documentaţia de atribuire şi actele anexate.
(2) În cazuri temeinic motivate, autoritatea contractantă poate prelungi o singură dată perioada de evaluare, cu excepția situațiilor în care autoritatea contractantă reevaluează ofertele caurmare a unei decizii a Consiliului, a unei hotărâri judecătorești sau a recomandărilor observatorilor Unității pentru Coordonarea și Verificarea Achizițiilor Publice.”
- 43. După alineatul (3) al articolului200 se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
“(4) Prelungirea perioadei de evaluare se aduce la cunoştinţa operatorilor economici implicaţi, în termen de maxim 2zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).”
- 44. Alineatul (11) al articolului 202 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(11) O ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 70% din valoarea estimată a contractului respectiv sau, în cazul în care în procedura de atribuire sunt cel puţin 5 oferte care nu sunt considerate inacceptabile şi/sau neconforme, atunci când preţul ofertat reprezintă mai puţin de 85% din media aritmetică a ofertelor calculată fără a se avea în vedere propunerea financiară cea mai mică şi propunerea financiară cea mai mare.”
- 45. După alineatul (1) al articolului 205 se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
„(11) Prin excepţiede la prevederile alin.(1), în cazurile prevăzute la art.27 alin.(5), art.28 alin.(3), respectiv art.29 alin.(3), termenele de aşteptare se raportează la valoarea estimată a fiecărui lot, publicată în invitaţia de participare/anunţul de participare.”
- 46. La articolul 209 alineatul (4), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
„a) criteriile de calificare şi selecţie şi/sau criteriul de atribuire sau factorii de evaluare prevăzuţi în cadrul invitaţiei de participare/anunţului de participare, precum şi în documentaţia de atribuire au fost modificate/modificaţi, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 179 alin. (4);”
- 47. La articolul 209 alineatul (4), după litera b) se introduc două noi litere, lit. c) şi d), cu următorul cuprins:
„c) deciziile luate de autoritatea contractantă în procesul de evaluare a ofertelor au la bază cerinţe/criterii de calificare şi/sau selecţie ce nu se regăsesc în fişa de date/invitaţia de participare/anunţul de participare;
d) orice situaţie reglementată expres de prezenta ordonanţă de urgență.”
- 48. La articolul 213 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. c1), cu următorul cuprins:
„c1) erata, dacă este cazul;”
- 49. După alineatul (2) al articolului 213 se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
„(3) În cazul în care atribuirea contractului de achiziţie publică se face pe loturi, raportul procedurii de atribuire poate fi elaborat si pentru fiecare lot în parte.”
- 50. Alineatul (1) al articolului 215 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Dosarul achiziţiei publice are caracter de document public, în forma în care se află la momentul solicitării accesului la informaţiile din cuprinsul acestuia. Accesul persoanelor la aceste informaţii se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii sunt confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală, potrivit legii.”
- 51. Alineatul (2) al articolului 223 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie pentru contractul de concesiune de lucrări publice, în situaţiile în care valoarea estimată a acestuia este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro.”
- 52. Alineatul (1) al articolului 227 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) În cazul în care concesionarul nu are calitatea de autoritate contractantă în sensul prevederilor art. 8 lit. a) – c), acesta, atunci când atribuie un contract de lucrări sau de servicii unei terţe părţi, publică un anunţ de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în SEAP şi, opţional, în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, Achiziţii publice, în toate situaţiile în care valoarea estimată a contractului care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 122. Determinarea valorii estimate a contractului se realizează conform regulilor prevăzute la art. 23 şi la cap. II secţiunea a 2-a.”
- 53. După alineatul (1) al articolului 2562se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:
„(11) Prin excepţiede la prevederile alin.(1), în cazurile prevăzute la art.27 alin.(5), art.28 alin.(3), respectiv art.29 alin.(3), termenele prevăzute la alin.(1) se raportează la valoarea estimată a fiecărui lot, publicată în invitaţia de participare/anunţul de participare.”
- 54. Alineatul (4) al articolului 257 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) În ceea ce priveşte deciziile sale, Consiliul este independent şi nu este subordonat niciunei autorități sau institutii publice.”
- 55. Alineatul (3) al articolului 258 se modifică și va avea următorul cuprins:
“(3) Preşedintele este ales pe o perioadă de 3 ani şi poate exercita cel multdouă mandate, fară ca acestea să fie consecutive.”
- 56. Alineatul (7) alarticolului 263 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(7) Evaluarea performanţelor individuale profesionale ale membrilor Consiliului se realizează conform regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului, aprobat prin hotărâre a Guvernului, având la baza următoarele două criterii obligatorii de evaluare:
a) ponderea deciziilor casate;
b) consecvenţa în aplicarea unitară a dispoziţiilor in materia achiziţiilor publice.”
- 57. La articolul 264 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. c1), cu următorul cuprins:
“c1) dacă în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire au soluţionat o altă contestaţie;”
- 58. Alineatul (1) al articolului 273 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Contestaţiile formulate în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire vor fi conexate de către Consiliu pentru a se pronunţa o soluţie unitară.”
- 59. Alineatul (6) al articolului 275 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(6) Părțile pot fi reprezentate de avocați sau de consilieri juridici și pot depune concluzii scrise în cursul procedurii. De asemenea, părțile pot solicita să depună concluzii oral în fața Consiliului, fără ca prin aceasta să fie afectate termenele prevăzute la art. 276.”
- 60. Alineatul (1) al articolului276 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Consiliul soluționează pe fond contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantă, respectiv în termen de 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei, conform art. 278 alin. (1). În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit o singură dată cu încă 10 zile.”
- 61. Alineatul (4) al articolului 278 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) În cazul în care Consiliul admite contestaţia şi dispune luarea unor măsuri de remediere a actului atacat, precizează şi termenul în care aceasta trebuie dusă la îndeplinire, care nu va fi mai scurt decât termenul de exercitare a căii de atac împotriva deciziei Consiliului, aşa cum este prevăzut la art. 281 alin. (1).”
- 62. Articolul 2781se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 2781 – (1) În măsura în care Consiliul respinge pe fond contestația, autoritatea contractantă va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului următoarele sume:
a) peste pragul prevăzut la art. 19 şi până la 420.000 lei inclusiv – 1% din această valoare;
b) între 420.001 lei şi 4.200.000 lei inclusiv – 4.200 lei + 0,1% din ceea ce depăşeşte 420.001 lei;
c) între 4.200.001 lei şi 42.000.000 lei inclusiv – 7.980 lei + 0,01% din ceea ce depăşeşte 4.200.001 lei;
d) între 42.000.001 lei şi 420.000.000 lei inclusiv – 11.760 lei + 0,001% din ceea ce depăşeşte 42.000.001 lei;
e) între 420.000.001 lei şi 4.200.000.000 lei inclusiv – 15.540 lei + 0,0001% din ceea ce depăşeşte 420.000.001 lei;
f) peste 4.200.000.001 lei – 19.320 lei + 0,00001% din ceea ce depăşeşte 4.200.000.001 lei.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care contestatorul renunţă la contestaţie.
(3) Măsurile prevăzute la alin. (1) nu vor fi aplicabile în măsura în care renunţarea la contestaţie a fost realizată ca urmare a adoptării de către autoritatea contractantă a măsurilor de remediere necesare, în condițiile art. 2563 alin. (1).
(4) În măsura în care instanţa competentă admite plângerea formulată împotriva deciziei Consiliului de respingere a contestaţiei, autoritatea contractantă are obligaţia de a returna contestatorului sumele prevăzute la alin. (1), în cel mult 5 zile de la data pronunţării deciziei instanţei de judecată.
(5) În măsura în care instanţa competentă admite plângerea formulată împotriva deciziei Consiliului prin care a fost admisă plângerea, respingând pe fond contestaţia, autoritatea contractantă va reţine sumele prevăzute la alin. (1).”
- 63. Alineatele (3) și (4) ale articolului 279 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(3) Decizia Consiliului, adoptată potrivit alin. (1), va fi motivată şi comunicată în scris părţilor în termen de 3 zile de la pronunţare.
(4) Decizia motivată se publică în termen de 5 zile de la pronunţare pe pagina de internet a Consiliului, în cadrul buletinului oficial, fără referire la datele de identificare a deciziei şi ale părţilor, la datele cu caracter personal, precum şi la acele informaţii pe care operatorul economic le precizează în oferta sa ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.”
- 64. După alineatul (5) al articolului 279 se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
„(6) Decizia motivatăse publică de către autoritatea contractantă în SEAPîn termen de 5 zile de la data primirii, fără referire la datele de identificare a deciziei şi ale părţilor, la datele cu caracter personal, precum şi la acele informaţii pe care operatorul economic le precizează în oferta sa ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.”
- 65. Alineatul (2) al articolului 280 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul în care termenul prevăzut de art. 278 alin. (4) nu este respectat de autoritatea contractantă, se aplică conducătorului unităţii care nu a efectuat toate demersurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a deciziei Consiliului sau persoanei obligate sanţiunea prevăzută la art. 294alin.(2).”
- 66. Alineatul (4)al articolului 280 se abrogă.
- 67. Alineatele (1) și (3) ale articolului 281, se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,(1) DeciziileConsiliuluiprivindsoluţionareacontestaţiei pot fi atacate de cătreautoritateacontractantăşi/sau de cătreoricepersoanăvătămată, însensul art. 255 alin. (2),cu plângere la instanţajudecătoreascăprevăzută la art. 283 alin. (1), întermen de 10 zile de la comunicare, atâtpentru motive de nelegalitate, câtşi de netemeinicie.
(3) Persoana care formuleazăplângereaîmpotrivadecizieipronunţate de Consiliucomunică, întermenulprevăzut la alin. (1), o copie a acesteia, precumşi a înscrisurilordoveditoare, fără referire la acele informaţii pe care operatorul economic le precizează în oferta sa ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală,şipărţilorcare au fost implicate înprocedura de contestareînfaţaConsiliului, depunânddovada de comunicareînfaţainstanţeipână la primultermen de judecată.”
- 68. După articolul 281 se introduce un nou articol, art. 2811, cu următorul cuprins:
”Art. 2811 – Până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, Consiliul publică pe pagina de Internet proprie operatorii economici care, în cursul anului precedent, au depus contestații și le-au retras fără ca autoritatea contractantă să adopte masuri de remediere în conformitate cu dispozițiile art. 2563 alin. (1), precum și acei operatori economici care au avut mai mult de zece contestații respinse. În această din urmă situație, Consiliul nu publică numele acelor operatori economici pentru care contestațiile respinse reprezintă mai puțin de un sfert din numărul total al contestațiilor formulate în anul respectiv. ”
- 69. După alineatul (5) al articolului 285 se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
„(6) Hotărârea motivată pronunţată de instanţă va fi înaintată, în copie, în termen de 15 zile de la data redactării, către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, care o publică în SEAP, fără referire la datele de identificare a deciziei şi ale părţilor, la datele cu caracter personal, precum şi la acele informaţii pe care operatorul economic le precizează ca fiind confidențiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală.”
- 70. Alineatul (1) al articolului 286 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Procesele şi cererile privind acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurii de atribuire, precum şi cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezoluţiunea, rezilierea sau denunţarea unilaterală a contractelor de achiziţie publică se soluţionează în primă instanţă de către secţia de contencios administrativ și fiscal a tribunalului în circumscripţia căruia se află sediul autorităţii contractante.”
- 71. La articolul 28710alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, lit.d), cu următorul cuprins:
„d) în alte cazuri prevăzute de lege.”
- 72. Alineatul (2) al articolului 28712se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) În sensul prevederilor alin. (1) lit. a), publicarea anunţului şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu este necesară în următoarele situaţii:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a) – c), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 130.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare sau de servicii care urmează să fie atribuit/încheiat este mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 400.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit/încheiat este mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro.”
- 73. Alineatul (1)alarticolului 28716se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Hotărârea pronunţată în primă instanţă poate fi atacată numai cu recurs, în termen de 5 zile de la comunicare. Recursul se judecă de Secţia contencios administrativ și fiscal a curţii de apel.”
- 74. Alineatul (2) al articolului 28716 se abrogă.
- 75. La articolul 293, litera k) se modifică și va avea următorul cuprins:
”k) aplicarea unor factori de evaluare ce nu reflectă avantaje pentru autoritatea contractantă;”
- 76. La articolul 293, după litera l) se introduce o nouă literă, lit. l1), cu următorul cuprins:
”l1) netransmiterea notificării prevăzute la art.191;”
- 77. La articolul 293, litera m) se modifică și va avea următorul cuprins:
”m) încălcarea dispozițiilor art. 295 alin. (5).”
- 78. Articolul 294 semodifică și va avea următorul cuprins:
”Art. 294 – (1) Contravenţia prevăzută la art. 293 lit. l1) se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei.
(2) Contravenţiile prevăzute la art. 293 lit. e1), f), n), u) şi v) se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei.
(3) Contravenţiile prevăzute la art. 293 lit. a), c), k), m1), q), s), t) şi w) se sancţionează cu amendă de la 40.000 lei la 80.000 lei.
(4) Contravenţiile prevăzute la art. 293 lit. b), d), e), g), h), i), j), j1), l), m), o), p) şi r) se sancţionează cu amendă de la 80.000 lei la 100.000 lei.
(5) Amenzile pentru săvârşirea contravenţiilor de la art. 293 pot fi aplicate atât persoanelorfizice, cât şi persoanelor juridice.
(6) Contravenientul persoană fizică şi/sau juridică poate achitaîn termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzilor prevăzute la art. 294 alin. (1) – (4).
(7) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sumele provenite din amenzile prevăzute la art. 294 alin. (1) – (4) aplicate persoanelor fizicese fac integral venit la bugetul de stat.”
- 79. După alineatul (4) al articolului 295 se introducdouă noi alineate, alin. (5) și (6),care vor avea următorul cuprins:
”(5) Autoritatea contractantă pune la dispoziția persoanelor precizate la alin. (1) documentele solicitate și le permite accesul la sediul acesteia.
(6) Procedura de supraveghereprevăzută la art. 3 lit. c) dinOrdonanţa de urgenţă a Guvernului nr.74/2005 privindînfiinţareaAutorităţiiNaţionalepentruReglementareaşiMonitorizareaAchiziţiilorPubliceaprobată cu modificăriprinLegea nr.111/2006, cu modificărileulterioare, se desfășoarăînconformitate curegulamentulaprobatprinOrdin al PreședinteluiAutoritățiiNaționalepentruReglementareaşiMonitorizareaAchiziţiilorPublice.”
- 80. La articolul 2961alineatul (1), partea introductivăse modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 294 şi în măsura în care un operator economic nu a utilizat o cale de atac în acest sens, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice poate solicita instanţei de judecată, în condiţiile legii, constatarea nulităţii absolute a contractelor, pentru următoarele motive:”
- 81. La articolul 2961 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:
„g) nerespectarea/modificarea criteriilor de calificare şi/sau selecţie şi/sau a factorilor de evaluare prevăzute/prevăzuţi în cadrul invitaţiei de participare/anunţului de participare, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art.179 alin.(4);”
- 82. La articolul 2961, după litera h) se introduce o nouă literă, lit.i), cu următorul cuprins:
“i) deciziile luate de autoritatea contractantă în procesul de evaluare a ofertelor au avut la bază cerinţe/criterii de calificare şi/sau selecţie cenu se regăsesc în fişa de date/anunţul de participare/invitaţia de participare.”
- 83. Alineatele (2) și (3) ale articolului 2961 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(2) Litigiile la care face referire alin. (1) se soluţionează de urgenţă şi cu precădere, de către Tribunalul Bucureşti, Secţia contencios administrativ şi fiscal, potrivit dispoziţiilor art. 7202 – 7207 şi art. 7209 din Codul de procedură civilă, care se aplică în mod corespunzător.
(3) Sentinţa Tribunalului Bucureşti poate fi atacată numai cu recurs, în termen de 15 zile de la data comunicării, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ şi fiscal.”
Art. II. – (1) Procedurile de atribuire în curs de desfăşurare şi contractele în curs de executare, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă,rămân supuse legislaţiei în vigoare la data iniţierii, respectiv, încheierii acestora.
(2) Prin procedură de atribuire în curs de desfășurare se înțelege orice procedură pentru care s-a transmis un anunț de participare, sau, după caz, o invitație de participare, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgentă.
Art. III. – Contestaţiile, procesele și cererile în materie de achiziții publice aflate în curs de soluționare în fața Consiliului, sau, după caz, a instanțelor judecătorești la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgentă continuă să se judece în condițiile și cu procedura prevăzută de legea în vigoare la data la care au fost începute.
Art. IV. – Dispozițiile prezentei ordonanţe de urgență intră în vigoare la 1 ianuarie 2013.
Art.V. – Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, publicată in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM -MINISTRU
VICTOR -VIOREL PONTA