Studiul cuprinde de fapt o analiza a reformelor legislative intervenite in anul 2011, in principal prin Legea 40/2011 de modificare a Codului muncii, si prin Legea dialogului social 62/2011.”Prin modificarea Codului muncii a fost inlaturat contractul colectiv de munca unic la nivel national, inregistrandu-se in paralel o descrestere a numarului de contracte colective de munca. Sub imperiul legislatiei
actuale, a fost depus la Ministerul Muncii un singur contract colectiv de munca la nivel de sector (invatamant preuniversitar) si sapte contracte noi la nivel de grup de unitati. Numarul de contracte colective de munca inregistrate la nivel de unitate s-a redus la aproximativ jumatate”, reiese din studiul amintit.
Buna ziua am si eu o problema ,am lucrat ca sofer pe comunitate pe tir perioada 9 aprilie 3 septembrie 2014 si dupa pauza de 3 saptamani acasa nu am mai fost chemat la lucru , dupa ce am sunat la firma care are in iasi sediul,m i s a spus ca ar fi bine sa mi dau demisia ne existand nici un motiv .Am fost la iasi eu sunt din bacau ,si am facut cerea de demisie ,mentionez ca in august din 1500 euro am luat 784 euro plus salariul pe romania 670 roni fara a mi da un raspuns pentru poprirea salariala.la demisie nu mi au dat decizia de incetare a contractului de munca si nici banii la lichidarea materiala ,angajatorul nu a respectat contractul de munca vis a vis de ore de conducere si bani,firma se numeste tms global logistic din iasi, nelu nagler administrator tel 0756191117 .Va rog daca puteti sa ma invatati ce sa fac pentru recuperarea banilor ,va multumesc cu mult respect Teletin Florin din bacau
Buna, am o nelamurire, va rog un raspuns…..
Sotul meu a lucrat 2 ani la o societate comerciala din Romania, sofer TIR, care i-a scris in CIM – locul de munca „in strainatate”, fara alte specificatii., cu salariu de 720 ron, care nu l-a primit niciodata, dar a fost pus sa semneze pentru el. 2 ani a lucrat in Austria, unde am inteles ca este restrictie pentru profesia/activitatea de soferi de TIR cel putin pana in 2014. Nu i s-a facut ordin de deplasare delegare/detasare, tinand cont ca muncea 42 zile in Austria si 4 zile lucratoare in repaos acasa. Salariul era de 1500 euro livrat in cont sub denumirea de „diurna”. Cazare nu s-a acordat, fiind obligat sa doarma in cabina 2 ani. Ore suplimentare, ore de noapte nu s-au acordat, desi ca sofer de TIR lucra in medie de 13 ore/zi, cateodata si sambata si duminica, efectuand curse internationale Austria- UE de vest, niciodata in Romania. Camionul il lua din Austria pentru a merge la munca in UE. Munca pe comunitate.Mentionez ca societatea detine cam 20 camioane inmatriculate in Romania, si toti soferii lucrau in Austria pentru un alt patron, verisor cu patronul societatii di Romania, ambii austrieci. Munca a fost prestata in UE in baza CIM din Romania…..nu mi se pare normal. Mentionez ca sotul meu a plecat de la firma deoarece i-a tras din bani.
Riscul sotului meu a fost de a primi interdictie pe teritoriul austriac?……etc….
Poate sa recupereze diurna, cazarea si orele suplimentare si de noapte neacordate………in instanta?
Detin probe ca salariul este de 1500 euro/luna,l diurna de 75 euro/zi…..
Din punctul meu de vedere asta se chiama exploatare de persoane prin munca ilegala pe teritoriul UE.
Mentionez ca am efectuat medierea, iar la mediere nu a recunoscut ca munca s-a efectuat in strainatate, respectiv Austria -UE….
Va rog un raspuns.
Multumesc.