Drepturile pasagerilor: cei care calatoresc cu autobuzul si cu autocarul in UE

Regulamentul prevede drepturile de baza ale calatorilor si impune o serie de obligatii firmelor de transport cu autobuzul si autocarul si conducerii autogarilor cu privire la responsabilitatea pe care o au fata de calatori. In fiecare an, numarul celor care se deplaseaza cu autobuzul sau autocarul in UE este de aproximativ 70 de milioane.

Drepturile pasagerilor

 

Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei responsabil pentru transporturi, a declarat: „Ne tinem de cuvant: gratie acestui nou regulament, drepturile pasagerilor vor fi extinse si la transportul cu autobuzul si cu autocarul. UE a devenit prima zona din lume care reglementeaza integral drepturile calatorilor pe toate modurile de transport.”

 

Regulamentul stabileste drepturile pasagerilor intr-un mod similar cadrului aplicabil transportului aerian, feroviar si naval. Printre noile drepturi se numara:

Drepturile pasagerilor

nediscriminarea pe motive de nationalitate in ceea ce priveste tarifele si alte conditii contractuale;

tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu handicap si cele cu mobilitate redusa. Mai precis, asistenta gratuita in autogarile desemnate si in autobuze si autocare, precum si compensatii financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentelor de mobilitate apartinand acestei categorii de persoane;

informatii adecvate si accesibile pentru toti pasagerii inaintea si in timpul calatoriei, precum si informatii generale privind aceste drepturi, in autogari si pe internet;

rambursarea integrala a pretului biletelor sau redirectionare in caz de suprarezervare, anulare sau depasirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare (aplicabila numai calatoriilor pe distante ce depasesc 250 km);

compensarea a 50% din pretul biletului, pe langa rambursarea integrala a pretului biletelor in caz de suprarezervare, anulare sau depasirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare, atunci cand firma de transport nu ofera calatorilor dreptul de a alege intre rambursare si redirectionare (aplicabila numai calatoriilor pe distante ce depasesc 250 km);

asistenta adecvata (gustari, mese calde, bauturi racoritoare si, daca este cazul, cazare) in cazul anularii sau al unei intarzieri mai mari de 90 de minute la calatorii mai lungi de 3 ore (aplicabila numai calatoriilor pe distante ce depasesc 250 km)

compensatii pentru decese, raniri, pierderea sau deteriorarea bagajelor din cauza accidentelor rutiere;

un mecanism de tratare a reclamatiilor care sa fie instituit de firmele de transport rutier si sa fie pus la dispozitia tuturor calatorilor;

infiintarea unor organisme nationale independente in fiecare stat membru al UE, responsabile cu aplicarea regulamentului si impunerea de sanctiuni atunci cand este cazul.

www.coltuc.ro

www.coltuc.ro/blog

avocat@coltuc.ro

 

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!