Avocat litigii de munca – Rezolvare litigiu

Avocat litigii de munca – Rezolvare litigiu

Odată cu intrarea în vigoare a Noului Cod de Procedură Civilă, un element care s-a evidențiat ca fiind de noutate constă în introducerea obligativității procedurii prealabile a informării cu privire la avantajele medierii. Deși consacrată legislativ încă din anul 2006, prin Legea nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator („Legea Medierii”), medierea constituie încă o necunoscută atât pentru justițiabili, cât și pentru practicienii în drept, iar ca orice necunoscută în acest domeniu, creează impresia de inutilitate, de îngreunare a actului de justiție.

Cu scopul degrevării activității instanțelor de judecată și a eficientizării la maxim a actului de justiție, Legea Medierii a fost modificată prin Legea nr. 115/2012 în sensul introducerii obligativității procedurii prealabile a informării cu privire la avantajele medierii la o serie de litigii care au fost considerate nu de o importanță mai mică față de alte potențiale litigii, ci pentru care s-a considerat a fi mai oportună soluționarea conflictului prin buna înțelegere a părților decât prin deducerea acestuia instanțelor de judecată spre soluționare.

Printre litigiile pentru care s-a instituit obligativitatea îndeplinirii unei astfel de proceduri prealabile se regăsesc litigiile de muncă. Astfel, conform art. 60 ind. 1 alin. 1 lit. e din Legea Medierii modificată, în litigiile ce pot face obiect al

medierii, părțile și/sau partea interesată după caz, sunt ținute să facă dovada instanței de judecată că au participat la ședința de informare cu privire la avantajele medierii, în următoarele materii: în litigiile de muncă izvorâte din încheierea, executarea și încetarea contractelor individuale de muncă.

Lasă un comentariu