Ghid infiintare firme online – Aplicatie
In prima faza a constituirii unei societati comerciantii au obligatia de a stabili obiectul de activitate principal respectiv mai multe obiecte de activitate secundare al firmei conform Clasificarii Activitatilor din Economia Nationala (CAEN).
O alta operatiune importanta in procesul de infiintare a unei firme este alegerea formei juridice a societatii comerciale. Asociatii pot alege din urmatoarea lista de forme juridice: societatea cu raspundere limitata (S.R.L.), societatea in comandita simpla (S.C.S.), societatea in nume colectiv (S.N.C.) societatea in comandita pe actiuni (S.C.A) si societatea pe actiuni (S.A.).
Verificare disponibilitatii denumirii societatii reprezinta o etapa importanta in procesul de constituire firma. Fondatorii intreprinderilor pot accesa pagina oficiala ONRC pentru a completa un formular tip cu trei denumiri in ordinea de preferinta. La finalul verificarii denumirilor, oficiul Registrului Comertului va elibera un act doveditor pentru rezervarea denumirii.
Inainte de depunerea dosarului de inregistrare, asociatii trebuie sa gaseasca un spatiu sau imobil ideal pentru a stabili sediul social al companiei. Intreprinzatorii vor incheia un contract de vanzare-cumparare, de comodat, de inchiriere sau subinchiriere cu proprietarul spatiului comercial sau al apartamentului. In cazul in care este vorba despre un apartament, asociatul unic este obligat sa obtina acordul vecinilor si al Asociatiei de Proprietari. Daca nu dispuneti de un sediu social va puteti gazduii sediul social si la un cabinet de avocatura care ofera acest serviciu. Serviciu de gazduire sediu social in Bucuresti este oferit si de http://www.avocat-firme.info/gazduire-sediu-social.html
In urmatoarea etapa se va redacta Actul Constitutiv care cuprinde informatii legate de asociati, administrator, denumirea firmei, sediul social respectiv obiectul de activitate principal si obiectele de activitate secundare.
Depunerea specimenelor de semnatura se poate realiza in prezenta unui avocat sau al unui notar public. Alaturi de semnaturi se ofera si declaratia asociatului unic referitor la faptul ca indeplineste toate conditiile legale pentru a beneficia de calitatea de asociat sau administrator in cadrul companiei.
Inainte de a depune dosarul de inregistrare asociatul unic sau asociatii vor deschide un cont bancar pentru societatatea comerciala si vor depune capitalul social.
Actele necesare pentru a constitui dosarul de inregistrare sunt urmatoarele:
- declaratia originala al asociatului unic referitoare la faptul ca indeplineste toate conditiile legale pentru a deveni un asociat sau administrator in cadrul companiei
- documentul de rezervare de denumire a firmei
- act doveditor pentru stabilirea sediului (contractul de subinchiriere, inchiriere, comodat sau de vanzare-cumparare
- avizul asociatiei de locatari sau proprietari in locatia unde se va afla sediul social al firmei
- Actul Constitutiv al societatii comerciale redactat de asociati sau de un notar, avocat
- specimenul de semnatura al asociatului unic sau al asociatilor
- actul doveditor pentru depunerea capitalului social
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al asociatului sau al asociatilor
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al administratorului
- formular inregistrare fiscala
- cerere tip de infiintare firma
- declaratia pe propria raspundere al asociatului unic/asociatilor pentru a obtine autorizatiile
-
Ultima etapa in procesul de infiintare firma este ridicarea certificatelor de inregistrare de la oficiul Registrului Comertului respectiv obtinerea autorizatiilor pentru a asigura functionarea legala a companiei.