Model de contract de vânzare-cumpărare comercială

Model de contract de vânzare-cumpărare comercială

Model de contract de vânzare-cumpărare de bunuri (comercializare PRODUSE)
Nr. _

din_

I. PĂRŢILE CONTRACTANTE

Intre:

1. S.C. _, înmatriculată la nr. , în Registrul comerţului, cu sediul

în , cod poştal_, tel/fax_, cont nr._, deschis la_, reprezenta-

tă prin , în calitate de vânzător, denumit şi furnizor şi

2. S.C. înmatriculată la nr. , în Registrul comerţului, cu sediul

în , str. , tel , cont nr. , deschis la_, reprezentată prin ,

în calitate de cumpărător, denumită beneficiar, s-a încheiat prezentul contract.

II. Obiectul contractului

1. Obiectul contractului priveşte comercializarea produselor din programul de fabricaţie al societăţii, conform anexelor, care fac parte integrantă din contract. Pentru fiecare produs, respectiv grupa de produse, care fac obiectul cererii cumpărătorului, vânzătorul emite anexe la prezentul contract.

2. Vânzătorul se obligă să transmită proprietatea mărfii, iar cumpărătorul să primească şi să plătească preţul convenit la termenele şi în condiţiile stipulate în contract. Marfa se determină în anexele contractului prin cantitate, calitate, sortiment, specificaţie, caracteristici, de către vânzător.

III. Termene de livrare

3. Termenele de livrare sunt prevăzute în anexele contractului – pentru fiecare poziţie. Termenele contractuale sunt de regulă trimestriale, eşalonările din cadrul trimestrului stabilindu-se prin acordul părţilor.

Vânzătorul poate livra marfa în avans faţă de termenele prevăzute numai cu acordul cumpărătorului.

Termenul de livrare poate fi reprogramat de vânzător în cazul neîndeplinirii de către cumpărător a obligaţiilor ce cad în sarcina sa, prevăzute la cap. XIII „clauze speciale”.

De la data livrării mărfii, riscul se transmite de la vânzător la cumpărător, data livrării fiind considerată data semnării avizului de expediţie de către delegatul cumpărătorului.
IV. Preţul

4. Preţul produselor este prevăzut în anexele contractului pentru fiecare poziţie şi este determinat potrivit reglementărilor legale în vigoare, prin:

a) negocierea părţilor pe baza cererii şi ofertei (în cazul produselor de acelaşi tip comercializate de cel puţin trei agenţi economici) plecând de la preţul de catalog;

b) listele de preţuri pentru produsele comercializate ca agent economic

unic.

Preţul produsului se înţelege franco-depozit vânzător, exclusiv ambalajul de transport.

Pentru produsele care nu au preţul calculat la data încheierii contractului, acesta se va stabili, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, înainte de prima livrare. Cu ocazia încheierii contractului se va trece în acesta un preţ estimativ, facturarea produselor la data livrării făcăndu-se la preţul calculat, considerăndu-se acceptul de principiu al cumpărătorului dat la încheierea contractului.

Valoarea totală a contractului este de_lei.

Modificările de preţuri intervenite în timpul derulării contractului se aplică de la data indicată în actul normativ modificator.

De asemenea, în caz că între data contractării şi data livrării indicele de inflaţie se modifică, preţul va fi modificat corespunzător.

V. Modalităţi şi condiţii de pla tă

5. Cumpărătorul are obligaţia de a efectua plata preţului produselor, după primirea şi recepţia acestora, în termenele şi în condiţiile contractului, prin:

a. Factură cu „dispoziţie de încasare” astfel:

– dacă este în aceeaşi localitate cu vânzătorul, are obligaţia să efectueze plata în termen de 3 zile de la primirea facturii certificată prin ştampila băncii;

– dacă nu este în aceeaşi localitate cu vânzătorul, cumpărătorul are obligaţia să dispună decontarea în termen de 5 zile de la primirea facturii certificată prin ştampila băncii;

b. CEC cu/fără limită de sumă;

c. Numerar.

6. Pentru produsele cu valoare totală mai mare de 300.000 lei, cumpărătorul are obligaţia de a face dovada garanţiei speciale şi anticipate a sumelor necesare efectuării plăţii de la banca creditoare prin: acreditiv, scrisoare de garanţie sau adeverinţă de disponibil, care va purta menţiunea „pentru plata produsului din anexa la contractul nr. _, din data_, poziţia_,” prevăzută la remiterea

contractului. In lipsa acestei garanţii vânzătorul îşi rezervă dreptul de a nu lansa în fabricaţie şi livra marfa, fără a purta răspunderea întârzierii în livrare sau neexecu-tării contratului.

7. Cumpărătorul se obligă să comunice în scris vânzătorului, în termen de 5 (cinci) zile modificarea contului sau alte date legate de plata produselor.

VI. Recepţia mărfii

8. Livrarea produselor se face pe baza recepţiei cantitative şi calitative efec-tuate la sediul vânzătorului sau prin autorecepţie.
Certificatul de calitate şi garanţie împreună cu procesul-verbal de autorecepţie vor însoţi documentul de expediere şi factura.

VIL Garanţii

9. Perioada de garanţie este de 6 luni de la punerea în funcţiune, calculată de la data procesului-verbal de recepţie a produsului la beneficiar, dar nu mai mult de un an de la data livrării.

Furnizorul răspunde în perioada de garanţie pentru calitatea produselor vândute şi de defecţiunile rezultate din culpa sa.

Cumpărătorul are obligaţia să manipuleze, să transporte, să dezambaleze, să depoziteze, să conserve, să pună în funcţiune şi să utilizeze produsele în conformitate cu prescripţiile date de furnizor. Furnizorul nu răspunde pentru defecţiunile apărute ca urmare a nerespectării acestor prescripţii de către cumpărător.

VIII. Activitatea de asistenţă tehnică şi service

10. Punerea în funcţiune precum şi toate operaţiunile de întreţinere şi service în perioada de garanţie, vor fi făcute de furnizor sau de firme de service autorizate de către acesta. Numai constatările consemnate în documentele firmelor autorizate dau dreptul ca remedierile să fie făcute în contul furnizorului.

Furnizorul poate acorda asistenţă tehnică sau service pentru defecţiunile care nu-i sunt imputabile, apărute în perioada de garanţie şi post-garanţie, la cererea expresă a cumpărătorului şi pe cheltuiala acestuia.

IX. Marcare şi ambalare

11. Marcarea şi ambalarea produselor prevăzute în anexele contractului intră în obligaţiile furnizorului şi se efectuează conform standardelor, normelor tehnice şi documentaţiilor de execuţie în cazul produselor la temă.

Preţul ambalajelor nu este inclus în preţul produsului.

12. Ambalajele din carton nu sunt restituibile. Pentru ambalajele din lemn de tip paletă şi cele din metal şi lemn de tip container, cumpărătorul are obligaţia de a restitui ambalajele în termen de 60 zile de la primirea produselor, cota fizică de restituire fiind de 100%.

Pentru depăşirea termenului de restituire de 60 zile de la primirea produselor cota fizică de restituire este de 100% iar cota valorică de plată la restituire este de 50%.

X. Expedierea şi transportul

13. Ridicarea şi transportul produselor sunt în sarcina cumpărătorului.

Cumpărătorul ridică produsele utilizând mijloace de transport corespunzătoare şi răspunde pentru lipsurile cantitative şi defecţiunile produse cu ocazia transportului.

La data predării produselor se transmit dreptul de proprietate precum şi riscurile.

14. La predarea produselor, furnizorul este obligat să anexeze:

– documentul de livrare (avizul de expediţie), certificatul de calitate;
– procesul-verbal de recepţie şi documentele aferente.

XI. Răspundere contractuală

15. Furnizorul nu răspunde pentru neexecutarea contractului în caz de forţă majoră notificată cumpărătorului în termen de 5 zile de la apariţia ei şi constatată în termen de 15 zile de la notificare.

în condiţiile alineatului precedent, contractul se reziliază fără a se putea pretinde daune interese.

16. Cumpărătorul este de drept în întârziere pentru neexecutarea obligaţiei de plată a preţului şi datorează daune moratorii în condiţiile clauzei penale.

Cumpărătorul are dreptul ca în cadrul termenelor prevăzute la cap. V art. 5 pct. 1 lit. a şi b să refuze achitarea la plată pentru:

a) marfa necontractată, necomandată sau expediată după termenul contractual, fără acceptul cumpărătorului;

b) marfa necorespunzătoare calitativ;

c) nerespectarea de către vânzător a preţului stabilit în contract, dacă modificările de preţ nu sunt efectuate în temeiul legii.

Pentru refuzul nejustificat de plată a preţului în alte condiţii decât cele prevăzute la literele a-c din alineatul precedent, cumpărătorul datorează furnizorului daune interese potrivit clauzei penale.

17. Furnizorul răspunde de executarea obligaţiilor contractuale asumate, în caz contrar fiind obligat la daune interese potrivit clauzei penale.

Acordul cumpărătorului expres exprimat pentru decalarea termenului de livrare a mărfii face inoperante daunele moratorii în sarcina vânzătorului, acesta fiind obligat numai la executarea în natură a contractului la noul termen convenit. în situaţia în care cumpărătorul nu este de acord cu modificarea termenului dar nu renunţă la cumpărarea produselor, vânzătorul datorează daune moratorii până la executarea obligaţiilor asumate. Renunţarea cumpărătorului la executare în caz de întârziere acceptată, fără acordul furnizorului, atrage răspunderea cumpărătorului pentru daune interese, în condiţiile contractului.

XII. Clauza penală

18. Părţile se obligă reciproc la executarea întocmai şi la timp a obligaţiilor contractuale.

Pentru neexecutarea în totalitate sau în parte, ori pentru executarea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în contract, părţile datorează daune interese în condiţiile prezentei clauze penale:

a) în sarcina furnizorului. Pentru întârzierea în executarea şi livrarea produselor, furnizorul datorează cumpărătorului daune moratorii în valoare de 0,05% în primele 10 zile de întârziere, 0,1% în următoarele 20 zile şi 0,15% pe perioada ce depăşeşte 30 zile, dar nu mai mult de 90 zile, calculate la preţul produselor respective.

Pentru neexecutarea produselor sau a prestărilor de servicii, furnizorul datorează cumpărătorului daune compensatorii în valoare de % din preţul produselor sau serviciilor neexecutate.
b) în sarcina cumpărătorului. Pentru fiecare zi de întârziere în plata preţului produselor, cumpărătorul datorează vânzătorului daune moratorii în valoare de 0,1% în următoarele 20 zile şi 0,15% în următoarele 60 zile, fără a depăşi 90 zile, din valoarea produselor neachitate.

In cazul renunţării în totalitate sau parţial la produsele contractate, cumpărătorul datorează vânzătorului daune compensatorii reprezentând din preţul produselor la care renunţă.

Pentru fiecare zi de refuz nejustificat pentru plata preţului, de la data refuzului până la data plăţii, cumpărătorul datorează daune moratorii de 0,6% din valoarea preţului refuzat.

XIII. Clauze speciale_

XIV. Dispoziţii finale

19. Contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu acordul părţilor reprezintă instrumentul oficial şi legal dintre societăţile comerciale partenere în afaceri.

Acordul de voinţă al părţilor o dată exprimat stabileşte toate drepturile şi obligaţiile părţilor contractante, conferind raportului juridic încheiat putere de lucru şi relaţiei sociale reglementate, profitabilitate reciprocă.

20. Perfectarea procedurii de încheiere a contractului de vânzare urmează regimul juridic al cererii şi ofertei, legal exprimate în termene utile pentru ambele părţi.

Contractul se consideră încheiat în sistemul recepţiunii la data înregistrării acceptării cumpărătorului la registratura furnizorului, dată care se consemnează în conţinutul contractului.

21. Prezentul contract constituie singurul instrument juridic probant pentru soluţionarea eventualelor litigii între părţi pe cale amiabilă ori, în caz de neînţelegere, prin acţiune în justiţie în daune interese adresată instanţei competente.

22. Temeiul de remitere a contractului este de maximum 15 zile de la data sosirii la cumpărător. în cazul nerespectării acestui termen, furnizorul îşi rezervă dreptul de a replanifica termenele de livrare ale produselor.

23. Când cumpărătorul nu este de acord cu unele din clauzele contractului, cu ocazia remiterii către furnizor a exemplarului semnat, va menţiona pe contract „cu obiecţiuni” şi va anexa o notă cu obiecţiunile sale.

Furnizorul are obligaţia ca în termen de 15 zile să răspundă în scris cumpărătorului dacă acceptă sau nu obiecţiunile făcute de acesta în contract.

în cazul în care nu le acceptă, furnizorul va stabili o dată cuprinsă în intervalul de 15 zile după expedierea răspunsului scris la obiecţiunile făcute, data la care cumpărătorul va trimite un delegat cu împuternicire scrisă expresă pentru a concilia la sediul furnizorului obiecţiunile la contract.

Concilierea se materializează într-un proces-verbal de conciliere a obiecţi-unilor care în caz de acord devine parte integrantă şi se anexează la contract care se consideră încheiat.

24. Contractul a fost încheiat în 3 exemplare din care unul rămâne la emitentul contractului şi 2 exemplare, semnate de reprezentanţii legali ai celor două părţi contractuale – unul la cumpărător şi unul la furnizor.

Prezentul contract s-a încheiat pe data de , la sediul furnizorului_

Furnizor_

Cumpărător_

Lasă un comentariu