Nevoia modificarii obiectului de activitate apare de obicei atunci cand societatea intentioneaza sa desfasoare, in mod curent, o activitate pentru care anterior nu era autorizata sau atunci cand societatea isi schimba efectiv profilul de activitate.
Autorizarea unui nou obiect de activitate se face la Registrul Comertului la fel ca orice alta modificare ce vizeaza actul constitutiv al societatii. Vezi mai jos care este documentatia necesara precum si limitarile/restrictiile privind modificarea obiectului de activitate al unei societati.
Documentatia necesara modificarii obiectului de activitate
Modificarea obiectului de activitate se inregistreaza la Registrul Comertului in baza unei documentatii constand din:
cerere-tip de inregistrare
hotararea adunarii generale a asociatilor (AGA) sau, dupa caz, decizia asociatului unic
actul constitutiv actualizat al societatii, cuprinzand obiectul de activitate modificat
certificatul de inregistrare in Registrul Comertului si anexa/anexele aferente, in original (daca modificarea vizeaza obiectul principal de activitate)
declaratia-tip pe proprie raspundere data de asociati/administratori cu privire la indeplinirea de catre societate a conditiilor de functionare pentru noile activitati
Limitari sau restrictii privind modificarea obiectului de activitate al unei societati
Autorizarea unui obiect de activitate la Registrul Comertului se face, de regula, atunci cand activitatea respectiva se desfasoara de catre societate, in mod repetat, cu titlu curent. Desfasurarea, cu titlu sporadic, a unei activitati, nu ar trebui sa necesite autorizarea respectivei activitati la Registrul Comertului; este recomandabil, insa, ca situatia sa fie analizata de la caz la caz, deoarece nu ar fi exclus ca unele instante, fiscul sau alte autoritati sa aiba propriile interpretari