Conform portalului www.ghiseul.ro, prin intermediul caruia se realizeaza platile online, SNEP pune la dispozitia utilizatorilor doua sectiuni, una de plata cu autentificare si una de plata fara autentificare.
https://plus.google.com/110371156225898714711/posts/hxj7krjDRVm
Astfel, pentru sectiunea de plata cu autentificare, sunt necesare credentiale, adica un nume de utilizator si o parola, care se genereaza automat in momentul in care s-a finalizat procesul de inregistrare in sistem a primariei de care apartine contribuabilul. Numele de utilizator si parola sunt transmise in plic sigilat prin mijloace sigure de catre institutia publica, ulterior inregistrarii in SNEP.
Apoi, pentru a-si achita obligatiile, contribuabilul se va autentifica in sistem, prin accesarea site-ului www.ghiseul.ro, va introduce numele de utilizator si parola si, mai departe, va selecta obligatia de plata aferenta unei institutii publice beneficiare. Potrivit Ordinului MCSI nr. 168/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind SNEP, pentru a efectua plata, contribuabilul va selecta obligatia de plata, va introduce suma pe care doreste sa o achite, va confirma acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP si va confirma initierea platii. La final, va introduce datele aferente cardului bancar si va autoriza plata.
Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului o dovada de plata ce va contine numarul dovezii de plata, data platii (data autorizarii tranzactiei), CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) al persoanei pentru care s-a achitat obligatia de plata, codul si denumirea obligatiei bugetare, denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma platita si explicatii.