Recuperarile de Creante : Recuperatorii au Cod de Conduită: Agenţii nu au voie să sune debitorul mai des de două ori pe săptămână

Potrivit documentului, contactarea unui client cu credite restante se poate realiza prin poştă, telefonic sau prin vizite la domiciliu. Agentul de colectare trebuie să respecte, însă, o serie de aspecte în relaţia cu clientul, scrie Agerpres.

În cazul corespondenţei scrise, aceasta trebuie trimisă într-un plic sigilat, fără însemnări sau semne care să indice faptul că scrisoarea se referă la debitul destinatarului. În plus, prima scrisoare prin care debitorul este somat să achite datoria trebuie să conţină o descriere cât mai detaliată a debitului cu privire la accesoriile creanţei (dobânzi, penalităţi etc.), provenienţa acestuia, scadenţa. Scrisorile de somaţie ulterioare trebuie să cuprindă doar informaţiile necesare pentru identificarea dosarului şi a stadiului acestuia, precum şi suma actualizată a debitului.

Prin telefon, debitorul poate fi contactat cel mult de două ori pe săptămână, de luni până vineri între orele 8,00 şi 21,00, şi sâmbăta între 9,00 şi 14,00, cu excepţia cazurilor în care debitorul solicită să fie sunat în alte intervale. ‘Convorbirile trebuie desfăşurate într-un mod politicos, care să asigure protejarea şi nedivulgarea către terţi a informaţii lor privind obligaţiile de plată ale debitorului şi datele personale ale acestuia/acesteia

Lasă un comentariu