Ne confruntăm cu circumstanțe extraordinare atunci când compania aeriană nu este vinovată pentru o întârziere sau anulare de zbor. Iată câteva exemple de circumstanțe care ar putea fi considerate drept extraordinare:
-
-
Vreme rea
Furtuni, precipitații cu descărcări electrice, ploi torențiale precum și nori ce pot perturba traficul aerian. În cazul condițiilor meteorologice nefavorabile, de obicei, mai multe zboruri cu plecare din același aeroport sunt afectate.
-
-
-
Greve
Orice grevă, indiferent dacă este a unei terțe părți sau a personalului propriu al companiei aeriene, este considerată o circumstanță extraordinară.
-
-
-
Urgente medicale
În cazul în care un pasager se îmbolnăvește în timpul unui zbor, iar zborul trebuie săfaca o aterizare de urgențăla cel mai apropiat aeroport, nu aveți dreptul la despăgubire pentru întârziere.
-
-
-
Terrorism
În cazul unui atac terorist, de asemenea, vom vorbi despre o circumstanță extraordinară.
CÂND NU POATE O COMPANIE AERIANĂ SĂ INVOCE CIRCUMSTANȚE EXTRAORDINARE?
Sunt adesea confundați termenii “circumstanță extraordinară” și împrejurări care nu sunt din “vina” companiei aeriene. Un defect tehnic poate avea loc spontan. De exemplu, o panăde cauciuc. Compania este responsabilă pentru întreținerea aeronavei și multe defecțiuni tehnice pot fi prevenite în acest fel. Defecte tehnice care provoacă întârzieri de peste trei ore nu sunt considerate extraordinare și dumneavoastră puteți pretinde despăgubiri. Mai jos vă oferim câteva exemple de situații în care compania aeriană nu poate pretinde o circumstanță extraordinară.
-
Defecțiuni tehnice
Din păcate, defecțiunile tehnice sunt un fenomen obișnuit în domeniul aviației de zi cu zi. Companiile aeriene sunt responsabile pentru întreținerea aeronavelor proprii și pentru rearanjarea zborurilor în timp scurt. Pasagerii au dreptul la despăgubiri în cazul în care un defect tehnic produce o întârziere mai mare de trei ore.
-
Întârzieri și efectul condițiilor meteorologice nefavorabile asupra zborului anterior
Cuvantul “anterior” spune totul. O întârziere a zborului precedent din cauza vremii nefavorabile (exceptând anumite circumstanțe) nu are nimic de-a face cu zborul dumneavoastră. Este acesta motivul transmis de compania aeriană pentru o mare întârziere? În acest caz, puteți avea dreptul la despăgubire.
-
Îmbolnăvirea echipajului
Îmbolnăvirea echipajului este un risc pe care fiecare afacere trebuie să îl gestioneze. Compania aeriană este responsabilă în cazul lipsei unui echipaj de rezervă. Nici acest lucru nu este considerat drept circumstanță extraordinară.
-
-