Cum se stabilesc tarifele de cazare pe litoralul românesc?

Pentru a-i determina pe hotelieri să reducă tarifele, Ministerul Turismului a decis ca unităţile de cazare de pe litoral să funcţioneze pe durata sezonului turistic, adică 1 mai – 30 septembrie. „Am reglementat acest lucru în

 

speranţa micşorării de către hotelieri a preţurilor practicate pe litoralul românesc“, a declarat ministrul Elena Udrea. Deşi turoperatorii sus­in că unităţile de cazare nu au crescut tarifele, iar mulţi hotelieri se laudă cu tarife şi oferte „de criză“, la faţa locului preţurile de recepţie sunt mai mari faţă de cele din 2008. Reprezentanţii hotelurilor dau vina pe turoperatori, care ar fi impus comisioane chiar şi de 20%, deşi marja de profit a unităţilor de cazare poate fi de 15% – 30%.

Cum se stabilesc tarifele de cazare pe litoralul românesc? „Încă există obişnuinţa (printre hotelieri, n.red.) de a face preţul uitându-se la concurenţă“, explică Paul Mărăşoiu, preşedintele firmei de consultanţă Peacock Hotels. Practic, se merge pe ideea „dacă pot să vând camera cu 100 de euro, de ce să o dau la 80 de euro?“, sperându-se că astfel se vor recupera în două–trei luni şi banii pentru perioada în care hotelul nu funcţionează. 

Ca şi în alţi ani, locurile de cazare de pe litoralul românesc se vând la preţuri greu de justificat. Întrebaţi asupra calculelor care stau la baza stabilirii tarifelor pentru acest sezon, hotelierii au fost extrem de reticenţi în a oferi explicaţii. Cu mici excepţii. Să luăm exemplul hotelului Aurora din Mamaia, clasificat la două stele, unde o noapte de cazare costă 280 de lei (67 de euro). „Din acest tarif, 70% reprezintă cheltuielile cu camera (196 de lei), restul, 84 de lei (30% – n.red.), este profitul pe camera respectivă“, a arătat, pentru Capital, Dumitru Carabaş, directorul de vânzări al unităţii, menţionând că mare parte a cheltuielilor constituie plata utilităţilor şi salarizarea.

capital

Lasă un comentariu