Drepturile romanilor in relatia cu bancile

Bancile au ezitat mult timp sa dea clientului modelul de contract pentru a fi studiat acasa. “Psihoza” îsi are originile în perioada în care creditarea a crescut accelerat, iar bancherii se temeau de concurenta.

 

Bancile din România trebuie sa dea dovada de mai multa transparenta în relatia cu clientii, prea putin informati despre drepturile lor, avertizeaza reprezentantii Bancii Mondiale, în raportul cu privire la protectia si educatia consumatorilor de produse si servicii financiar-bancare.

“Marile provocari pentru România sunt îmbunatatirea informatiilor si a competentei cu care aceste informatii sunt puse la dispozitia clientilor”, a declarat marti Anna Hartman, country manager Banca Mondiala (BM). Concret, modul în care este conceput contractul bancar este una din problemele reclamate de institutie, din cauza termenilor specifici, de aceea este necesara standardizarea prevederilor de baza. Un posibil model de urmat este cel din Australia, unde se foloseste o pagina în format standard care include termenii-cheie ai unui contract.

Sursa: Gandul

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!