Cum se corecteaza inregistrarea gresita a unei facturi fiscale

Din punct de vedere contabil, in conformitate cu prevederile art. 63 alin.  (2) din Reglementarile contabile conforme cu directivele europene aprobate prin OMFP 3055/2009, corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii

lor.

Informatiile corectate se preiau corespunzator in jurnalele de vanzari si cumparari pe baza carora se determina taxa colectata si taxa deductibila.

In conformitate cu Instructiunile pentru completarea formularului (390 VIES) “Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare” aprobate prin OANAF 76/2010, declaratia depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi declaratii, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular.

In declaratia rectificativa se rectifica tranzactii declarate in orice perioada de raportare anterioara si se completeaza toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, indiferent daca acestea au mai fost declarate.  Aceasta regularizare se declara si prin Formularul (300) “Decont de taxa pe valoarea adaugata” aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 6  si Randul 18.

Instructiunile de completare a acestui formular, cuprinse in anexa nr. 2 a ordinului mentionat prevad urmatoarele:
„la randul 6 – se inscriu achizitiile intracomunitare de bunuri a caror exigibilitate a intervenit in alta perioada, dar respectiva achizitie nu a fost declarata, regularizarile privind achizitiile intracomunitare declarate in perioade anterioare si datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial, precum:
– modificarea pretului bunurilor care au fost declarate ca achizitie intracomunitara pe baza de autofactura, in conditiile legii, ulterior factura primita de la furnizor avand un pret mai mare sau mai mic;
– declararea achizitiei intracomunitare pe baza de autofactura, in conditiile legii, intr-o perioada ulterioara, la primirea facturii de la furnizor, constatandu-se ca exigibilitatea achizitiei intracomunitare intervenea intr-o perioada anterioara;
– modificarea bazei impozabile a achizitiei intracomunitare si a taxei aferente ca urmare a modificarii cursului valutar de referinta aplicabil, datorata unor neconcordante intre data primirii facturii de la furnizor si data declararii achizitiei intracomunitare;
– orice alte evenimente de natura sa modifice datele declarate initial, cu exceptia ajustarilor bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal, atunci cand acestea au loc ulterior, intr-o alta perioada decat cea in care a intervenit exigibilitatea pentru achizitiile intracomunitare respective.
(……)
Randul 18 – se inscriu aceleasi informatii declarate la rd. 6.”

Lasă un comentariu